Gerdab.IR | گرداب

استفاده از سامانه تشخیص چهره برای اخذ مالیات در آمریکا جنجالی شد

استفاده از سامانه تشخیص چهره برای اخذ مالیات در آمریکا جنجالی شد
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

اقدام اداره مالیات آمریکا مبنی بر استفاده از سامانه تشخیص چهره برای احراز هویت، با انتقاداتی روبرو شده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، سرویس درآمد داخلی آمریکا که وظیفه‌اش نظارت بر درآمد‌ها و اخذ مالیات است، قصد دارد تا در تابستان ۲۰۲۲ احراز هویت اجباری از طریق تشخیص چهره را برای برخی از کارکنان خدمات دولتی راه اندازی کند.

این روش احراز هویت که در حال حاضر برای مالیات‌دهندگانی که حساب آنلاین سرویس درآمد داخلی ندارند در دسترس است، از تابستان ۲۰۲۲ برای همه مالیات‌دهندگانی که نیازمند دسترسی پیدا کردن به برخی اطلاعات خاص در وب‌سایت سرویس درآمد داخلی هستند اجباری خواهد شد.

کاربران باید هویت خود را از طریق یک ارائه دهنده خدمات مدیریتی به نام ID.me تأیید کنند تا بتوانند به حساب‌های آنلاین، پورتال به‌روز‌رسانی اعتبار مالیات کودک (که طبق آن تسهیلات مالی به خانواده‌های کم درآمد که فرزندان غیرمستقل دارند تعلق می‌گیرد) و سایر خدمات دسترسی پیدا کنند. طبق آن چه در وب‌سایت سرویس درآمد داخلی آمریکا نوشته شده، ID.me اطلاعات شناسایی شخصی کاربران را ذخیره می‌کند. اما مشخص نیست که این ارائه دهنده خدمات مدیریتی تا چه زمانی به اطلاعات شناسایی شخصی کاربر دسترسی خواهد داشت.

استفاده از سامانه تشخیص چهره برای اخذ مالیات در آمریکا جنجالی شد

یکی از نمایندگان وزارت خزانه داری آمریکا اظهار داشت که آن‌ها به دنبال یافتن روش‌های احراز هویت دیگر نیز هستند، زیرا عموم شهروندان مخالفت خود را با روش احراز هویت از طریق تشخیص چهره ابراز کرده‌اند. کری اوکانر کولاجا، مدیرعامل شرکت AU۱۰TIX، در مورد پیامد‌های استفاده از این نوع فناوری در حفظ حریم خصوصی داده‌ها در کشور صحبت کرد.

او گفت: «در چنین وضعیتی، سرویس درآمد داخلی آمریکا با اجباری کردن احراز هویت از طریق تشخیص چهره، شهروندانی را که تمایل به دسترسی سریع‌تر به اظهارنامه‌های مالیاتی دارند در شرایطی آسیب‌پذیر قرار می‌دهد. چنین تصمیمی نه تنها حق انتخاب را به شهروندان نمی‌دهد، بلکه مانعی برای افرادی است که به فناوری پیشرفته لازم دسترسی ندارند یا نمی‌توانند عکس‌های با کیفیت بالا ارائه دهند. حتما باید به شهروندان حق انتخاب داده شود و بخش عمومی نیز باید پاسخگوی نحوه پردازش و ذخیره اطلاعات باشد».

ران وایدن، سناتور اورگان، در بیانیه‌ای گفت: «کسی نباید به اجبار به استفاده از فناوری تشخیص چهره جهت دسترسی یافتن به خدمات ضروری دولتی تن دهد». اوکانر کولاجا به ارائه‌دهندگان خدمات دولتی برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی داده‌ها و امنیت سایبری کاربران، اقداماتی را پیشنهاد کرد که عبارتند از:

• آموزش دادن به مالیات‌دهندگان درباره این که چه زمانی و چگونه داده‌های آن‌ها جمع‌آوری و ذخیره می‌شود.

• مالیات‌دهندگان باید حق انصراف از روش احراز هویت زیست‌سنجشی را داشته باشند.

• از روش‌هایی استفاده شود که نیازی به جمع‌آوری داده‌های شخصی به صورت اجباری نباشد.

منبع:
securitymagazine