Gerdab.IR | گرداب

مالیات ارز دیجیتال برای روسیه ۱۳ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت

مالیات ارز دیجیتال برای روسیه ۱۳ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

با فرض مالیات ساده ۶ درصدی، بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری کریپتو در این کشورحدود ۱۳ میلیارد دلار درآمد برای دولت روسیه ایجاد می‌کند.

به گزارش ترجمه گرداب، درآمد طبق برآورد‌های مقامات روسیه، درآمد این کشور از مالیات ارز دیجیتال در سال انتظار می‌رود که تا ۱ تریلیارد روبل (معادل ۱۳ میلیارد دلار) برسد.

انتشارات محلی The Bell مدعی است به گزارش تحلیلی دولت دست پیدا کرده است که در آن درآمد حاصل از مالیات در هر سال تخمین زده شده است. برطبق دیدگاه نگارندگان این گزارش، شهروندان روسیه حدود ۲۱۴ میلیارد دلار رمزارز در اختیار دارند.

تعداد کاربرانی که از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند حدود ۱۰ میلیون برآورد شده است. آژانس‌های دولتی معتقد هستند که حتی وضع ساده‌ترین قانون مالیات در این حوزه می‌تواند بین ۱۴۶ میلیارد تا ۱ تریلیارد روبل درآمد حاصل از مالیات ارز دیجیتال به همراه داشته باشد.

در این گزارش به دو نوع شیوه محتمل برای اخذ مالیات اشاره شده است: نخست شیوه‌ای برای پلتفرم‌های رمزارز مانند صرافی‌ها و واسطه‌ها و شیوه دوم برای سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدزایی از طریق کریپتو. برطبق تخمین‌های این گروه، دولت می‌تواند با داشتن مالیات ساده ۶ درصدی ۹۰ تا ۱۸۰ میلیارد روبل (۲.۴ میلیارد دلار) در سال از پلتفرم‌ها درآمد داشته باشد و ۶۰۶ میلیارد روبل (۸ میلیارد دلار) از طریق مالیات گرفتن از سرمایه‌گذاری‌های کریپتو به دست آورد.

مالیات ارز دیجیتال برای روسیه ۱۳ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت

با فرض مالیات ساده ۶ درصدی، بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری کریپتو در این کشور، بدون در نظر داشتن صنعت استخراج رمزارز، حدود ۱۲ میلیارد دلار درآمد برای دولت روسیه ایجاد می‌کند. دقت به این مسئله نیز اهمیت دارد که روس‌ها تنها حدود ۱ درصد ثروت جهانی را در اختیار دارند، اما ۱۲ درصد از دارایی‌های رمزارز جهان در اختیار شهروندان این کشور است.

این گزارش دولتی همچنین به صنعت پراکنده و قانون‌گذاری‌نشده استخراج رمزارز نیز اشاره می‌کند. در این گزارش به‌طور مکرر ذکر می‌شود که این تخمین‌ها صرفاً بر مالیات ساده مبتنی شده است و قانون واقعی مالیات ممکن است با توجه به اندازه واقعی بازار در این حوزه با آمار‌ها متفاوت باشد.

پس از آن که پیشنهاد بانک مرکزی روسیه برای ممنوعیت کامل استخراج و تجارت رمزارز مورد پذیرش قرار نگرفت، این کشور در حال برنامه‌ریزی برای رگولاتوری بازار کریپتو است. وزیر امور مالی روسیه پیش از این چارچوبی قانونی برای رمزارز‌ها ارائه کرده است و انتظار می‌رود که مقررات جدیدی نیز به زودی وضع شوند.

منبع: کوین‌تلگراف