Gerdab.IR | گرداب

درخواست کاربران هندی برای تغییر قانون مالیات از ارز دیجیتال

درخواست کاربران هندی برای تغییر قانون مالیات از ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

بسیاری از کاربران هندی از دولت این کشور تقاضا کرده‌اند که نرخ مالیات از رمزارز‌ها کاهش داده شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به تازگی وزیر امور مالی هندوستان، نیرمالا سیتارمان در طی صبحت از بودجه سال آینده این کشور اعلام کرد که درآمد‌های حاصل از کریپتو شامل مالیات ۳۰ درصدی خواهد شد و هیچ تخفیف مالیاتی در کار نخواهد بود.

پس از این صحبت‌ها بسیاری از فعالان و شهروندان هندی در درخواستی اینترنتی از دولت این کشور درخواست کردند که «سیاست‌های مالیات ارز دیجیتال معقول‌تری ارائه کند».

راه‌اندازی این درخواست توسط یکی از فعالان این حوزه در هند با نام آدیتا سینگ انجام گرفت که پیش از این او مدیر کانال یوتوب «کریپتو هند» بود. در این درخواست از نخست وزیر نارندرا مودی و وزیر امور مالی نیرمالا سیتارمان درخواست می‌شود که قانون پیشنهادی مالیات را تغییر دهند. حدود ۶۰ هزار نفر تا کنون این درخواست را امضا کرده‌اند.

در این درخواست چنین آمده است که حدود ۱۵-۲۰ میلیون نفر سرمایه‌گذار در حوزه کریپتو هند وجود دارد و تخمین زده می‌شود که سرمایه‌گذاران هندی حدود ۶ میلیارد دلار کریپتو در اختیار دارند. «صنعت کریپتو همچنین به شکل‌های مختلفی به کشور کمک می‌کند از جمله تامین اشتغال، ورود سرمایه به کشور، پرداخت‌های فرامرزی و سود حاصل از طریق مالیات برای دولت».

در این درخواست از مسئولان این کشور تقاضا شده است که نگاه متفاوتی به حوزه کریپتو داشته باشند. در درجه نخست خواسته شده است که با صنعت کریپتو مانند صنعت شرط‌بندی و قمار برخورد نشود. مورد دوم این که قانون پیشنهادی فعلی مبنی بر اخذ مالیات ۳۰ درصدی از حوزه کریپتو تغییر داده شود و هم راستا با نرخ مالیات تراکنش‌های بازار سهام تنظیم گردد.

منبع: news.bitcoin