Gerdab.IR | گرداب

تقاضای شفافیت پیرامون مالیات از ارز دیجیتال در بودجه سال آینده هند

تقاضای شفافیت پیرامون مالیات از ارز دیجیتال در بودجه سال آینده هند
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰

یک اتحادیه هندی با نام ایندیاتک (Indiatech) در نامه‌ای به وزیر امور مالی هند، نیرمالا سیتارمان پیرامون مالیات بر ارز‌های دیجیتال درخواست شفافیت کرده است. نمایندگان این اتحادیه اکثر صرافی‌های رمزارز بزرگ در کشور هند هستند، از جمله صرافی‌های کوینزویچ کوبر (Coinswitch Kuber)، وزیرکس (Wazirx)، کوین‌دی‌سی‌اکس (Coindc

به گزارش گرداب، در این نامه اتحادیه از وزارت امور مالی هند خواسته است که درباره مالیات از ارز‌های دیجیتال در بودجه سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ شفاف‌سازی شود.

بازیگران این صنعت همچنین از دولت خواسته‌اند که به قوانین فعلی مالیات الحاقیه‌هایی اضافه کند تا سرمایه‌های کریپتو را نیز شامل شود. مدیرعامل شرکت ایندیاتک، رمیش کیلاسام (Rameesh Kailasam) گفته است:

«بودجه به‌طور آرمانی باید مقررات منسجمی پیرامون مالیات مستقیم ارائه کند و نهاد مالیاتی (شورای مالیات از کالا‌ها و خدمات) باید جزئیات و نحوه اطلاق این مالیات‌ها را مشخص کنند، در غیر این صورت ما شاهد آشفتگی خواهیم بود».

بعضی از صرافی‌های رمزارز متهم‌شده‌اند که از شورای مالیات از کالا‌ها و خدمات، پرهیز کرده و به نوعی فرار مالیاتی انجام داده‌اند. اداره عمومی اطلاعات مالیاتی کالا‌ها و خدمات در هند در حال بررسی و تفحص پیرامون تعدادی از موسسات کریپتو درباره فرار مالیاتی است.

این اداره به تازگی به بسیاری از صرافی‌های بزرگ حمله کرده و فرار مالیاتی گسترده‌ای را شناسایی کرده است. در این بررسی گزارش شده است که حدود ۹.۴ میلیون دلار فرار مالیاتی کشف شده است. صرافی‌های کریپتو این آشفتگی را به خاطر قوانین مالیاتی می‌دانند و دلیل نپرداختن مالیات خود را نبود قوانین مشخص و شفاف اعلام کرده‌اند.

ایندیاتک از وزیرامور مالی هند خواسته است که رمزارز‌ها را به عنوان سرمایه‌های دیجیتال و نه ارز‌های سنتی، به رسمیت بشناسند.

هند در حال حاضر هیچ قانون مستقیمی پیرامون سرمایه‌های دیجیتال ندارد. قرار بود در زمستان در پارلمان این کشور لایحه قانونی پیرامون رمزارز‌ها بررسی شود، اما این اتفاق صورت نگرفت و اعلام شده است که دولت در حال حاضر دوباره مشغول کار بر روی لایحه قانونی جدید است.

منبع: bitcoin.com