Gerdab.IR | گرداب

اتحادیه اروپا به دنبال قانون‌گذاری متاورس

اتحادیه اروپا به دنبال قانون‌گذاری متاورس
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مارگارت وستگار معاون اجرایی کمیسیون اروپا گفته است که اتحادیه اروپا در حال تحلیل و بررسی متاورس و اقدامات بالقوه مورد نیاز برای نظارت قانونی بر آن است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مارگارت وستگار معاون اجرایی کمیسیون اروپایی اتحادیه اروپا و مسئول بخش دیجیتال که به عنوان قدرتمندترین رگولاتوری حوزه فناوری‌ها در جهان شناخته می‌شود، در یک نشست آنلاین اعلام کرده است که اتحادیه اروپا در حال تحلیل ظرفیت‌های قانونی متاورس است.

او گفته است که برای تصمیم‌گیری درباره مسیر اقدامات قانونی در این حوزه، مسئولان باید متاورس را بهتر بفهمند. «متاورس از هم‌اکنون اینجاست؛ بنابراین البته که ما در حال تحلیل نقش قانون‌گذار و نقش حوزه قضایی برای این موضوع هستیم».

او همچنین اضافه کرده است: «هر آنچه که از نظر قانونی انجام می‌دهیم باید مبتنی بر شواهد و مدارک و بر اطلاعاتی که به دست می‌آوریم باشد. باید پیش از این که تصمیم بگیریم چه اقداماتی مناسب است، متاورس را بشناسیم».

متاورس مفهومی برای جهان مجازی است که در آن اینترنت در نهایت تبدیل به یک واقعیت مجازی غوطه‌ور می‌شود که می‌توان از آن برای کار، بازی، ارتباطات اجتماعی و تجربه زندگی و رویداد‌ها استفاده کرد. از هنگامی که شرکت فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد، این مفهوم مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت.

منبع: کوین‌دسک