Gerdab.IR | گرداب

ترکیه به دنبال قانون گذاری در حوزه متاورس

ترکیه به دنبال قانون گذاری در حوزه متاورس
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

مقامات ترکیه به تازگی متاورس را از جمله اولویت‌های توسعه معرفی کرده‌اند.

به گزارش گرداب، رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، در جلسه حزب حاکم این کشور در آغاز هفته پیرامون متاورس به گفتگو پرداخت. رئیس‌جمهور ترکیه در این جلسه خواهان پژوهشی جامع بر روی این موضوع شده است.

اردوغان به تازگی گزارش شده است که به حزب عدالت و توسعه دستور داده است تا به مطالعه متاورس، رمزارز‌ها و نحوه انجام تراکنش‌ها از طریق آن‌ها بپردازند.

در گفتگویی در روز سه‌شنبه رهبران حزب حاکم پیرامون پیرامون پژوهش و آینده این حوزه در این حوزه به بحث و گفتگو پرداختند. جنبه‌های اقتصادی متاورس، رمزارز‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار است در گفتگو‌هایی که توسط حزب حاکم برگزار می‌شود، بررسی شود.

در ترکیه متاورس بسیار مورد توجه بوده است. بر طبق بعضی گزارش‌ها، هزاران زمین مجازی که اکثر آن‌ها در منطقه تاریخی استانبول قرار گرفته‌اند، تا به حال در پلتفرم‌های بازی متاورس به فروش رسیده است.

دولت ترکیه به تازگی قانون‌گذاری در حوزه متاورس را هدف خود قرار داده است. عضو شورای عالی ملی ترکیه مصطفی الیتاس در این باره گفته است: «معتقدم که نشست‌های متاورسی به سرعت رواج خواهد یافت و به جزئی اساسی در زندگی ما تبدیل خواهد شد».

با وجود این که دولت ترکیه درها را برای فناوری بلاکچین باز کرده است و این کشور از جمله دولت‌های است که به ارز دیجیتال ملی و متاورس علاقه‌مند است، اما اردوغان نسبت به رمزارز‌ها دیدگاه بسیار سفت و سختی دارد. در سال گذشته در یک گفتگو او اعلان جنگ علیه رمزارز‌ها کرد و به‌طور ضمنی اعلام کرد که این کشور هیچ علاقه‌ای به پذیرش آن‌ها ندارد.