Gerdab.IR | گرداب

خرید و فروش میلیونی زمین در دنیا‌های مجازی / ۳۰۰ هزار دلار قیمت یک جزیره خصوصی مجازی

خرید و فروش میلیونی زمین در دنیا‌های مجازی / ۳۰۰ هزار دلار قیمت یک جزیره خصوصی مجازی
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰

زمین در دنیا‌های مجازی که با نام متاورس شناخته می‌شود، در بعضی از موارد به مبلغ میلیون‌ها دلار خرید و فروش می‌شود.

به گزارش گرداب، این که قیمت املاک سر به فلک کشیده است، بر هیچ کس پوشیده نیست، اما پاندمی کووید موج جدیدی از هجوم برای خرید زمین را ایجاد کرده است. در واقع بعضی از سرمایه گذاران میلیون‌ها دلار برای قطعات زمین در فضایی که وجود فیزیکی ندارد، پرداخت می‌کنند.

این قطعات زمین در دنیا‌های مجازی واقع شده اند که اهل فناوری متاورس می‌نامند. قیمت این قطعات زمین در چند ماه گذشته و از زمانی که فیس بوک توسعه جدی فعالیت در عرصه واقعیت مجازی را اعلام کرد و حتی نام شرکت خود را به مِتا پلتفرمز تغییر داد، حداکثر ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اندرو کیگل، مدیرعامل وب سایت توکنز در تورنتو که در زمینه دنیا‌های مجازی و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) مربوط به دارایی‌های دیجیتالی سرمایه گذاری می‌کند، می‌گوید: متاورس مسیر بعدی شبکه اجتماعی است. می‌توانید به کارناوال بروید، به کنسرت موسیقی بروید، به موزه بروید.

در این دنیا‌های مجازی افراد واقعی در قالب شخصیت‌های کارتونی شکلی که آواتار نامیده می‌شوند و مشابه بازی ویدیویی چند نفره است، با یکدیگر تعامل می‌کنند. امروزه افراد می‌توانند از طریق یک صفحه رایانه معمولی به این دنیا‌ها دسترسی پیدا کنند، اما مِتا و شرکت‌های دیگر بینش بلندمدت ساخت دنیا‌های غوطه‌ور (ایمرسیو) ۳۶۰ درجه‌ای را دارند که افراد از طریق گجت‌هایی مانند هدست آکیلیس شرکت مِتا می‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

طبق گزارش اخیر شرکت "گری اسکیل"، دنیای دیجیتالی می‌تواند به کسب و کاری به ارزش یک تریلیون دلار در آینده نزدیک رشد کند.

خرید و فروش میلیونی زمین در دنیا‌های مجازی / ۳۰۰ هزار دلار قیمت یک جزیره خصوصی مجازی

شرکت کیگل اخیرا ۲.۵ میلیون دلار برای خرید یک قطعه زمین در دسنترا لَند که یکی از متاورس‌های محبوب است، هزینه کرد. مدیرعامل این شرکت می‌گوید قیمت‌ها در چند ماه گذشته ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده اند.

یک متاورس جذاب دیگر سندباکس است که در آن شرکت توسعه املاک مجازی Republic Realm حدود ۴.۳ میلیون دلار برای یک قطعه زمین هزینه کرده است. جانین یوریو، مدیرعامل این شرکت به شبکه سی ان بی سی گفت: شرکتش سال گذشته ۱۰۰ جزیره خصوصی مجازی را هر یک به مبلغ ۱۵ هزار دلار فروخته است و اکنون این جزیره‌ها هر کدام حدود ۳۰۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شوند که مشابه میانگین قیمت خانه در آمریکاست.

به گفته کیگل، درست مانند املاک در دنیای واقعی، در متاورس هم موقعیت مکانی اهمیت دارد. وقتی برای نخستین بار به متاورس می‌روید، بخش‌هایی هستند که افراد در آن‌ها تجمع می‌کنند و مسلما این بخش‌ها ارزش بیشتری از بخش‌هایی دارند که رویدادی در آنجا برگزار نمی‌شود. مطمئنا قسمت‌های پرترافیک سرمایه گذاری بیشتری را جذب می‌کنند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مدیرعامل شرکت Republic Realm اظهار کرد: خرید زمین در متاورس کاملا ساده است و می‌تواند از طریق پلتفرم یا یک سازنده انجام گیرد. سرمایه گذاران زمینشان را می‌سازند و آن را تعاملی می‌کنند. اما در عین حال هشدار داد سرمایه گذاری در املاک دیجیتالی کسب و کار پرریسکی است و اظهار کرد: شما باید تنها پولی را هزینه کنید که آماده از دست دادنش هستید. این دارایی‌ها مبتنی بر بلاک چین هستند و همان طور که می‌دانیم، رمزارز‌ها به شدت نوسان دارند، اما از سوی دیگر ممکن است سوددهی زیادی داشته باشند.