Gerdab.IR | گرداب

کلاهبرداری از طریق ایجاد روابط دوستانه

کلاهبرداری از طریق ایجاد روابط دوستانه
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

مقامات آمریکایی نسبت به افزایش کلاهبرداری از طریق ایجاد روابط دوستانه، هشدار می‌دهند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، کلاهبرداری از طریق ایجاد روابط عاشقانه بسیار رایج است و تقریبا هر روزه اتفاق می‌افتد. امروزه، اپلیکیشن‌های دوست‌یابی پرطرفدار هستند و بستری مناسب برای کلاهبرداری شده‌اند.

پروفایل‌های جعلی، استفاده از عکس‌ها و فیلم‌های دزدیده شده، بهانه‌ها و داستان‌های دروغ، همه وسیله‌ای برای جلب توجه و جذب افراد و ایجاد حس هم‌دردی هستند. درخواست برای پول ممکن است به صورت غیرمستقیم باشد.

قبلا در مواردی، افراد به جلسات آنلاینی برای پیدا کردن دوست دعوت می‌شدند، اما در نهایت از آن‌ها اخاذی می‌شد. در بعضی دیگر، از برنامه‌های دوست‌یابی و شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ ارز‌های دیجیتال و کلاهبرداری‌های مالی استفاده می‌شود.

طبق گزارش کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، کلاهبرداری‌های انجام شده از طریق ایجاد روابط عاشقانه به بالاترین حد خود رسیده است و تنها در سال ۲۰۲۱، ۵۴۷ میلیون دلار از این طریق کلاهبرداری شده است. داده‌هایی که نهاد نظارتی آمریکا در طول پنج سال گذشته جمع‌آوری کرده است نشان می‌دهد که مقدار دارایی از دست رفته در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۸۰% بیش‌تر بوده است.

کلاهبرداری از طریق ایجاد روابط دوستانه

در مجموع، از کاربران حداقل ۱.۳ میلیارد دلار در پنج سال گذشته کلاهبرداری شده است. قربانیان به طور متوسط ۲۴۰۰ دلار از دست داده‌اند، اما این نرخ می‌تواند کم‌تر یا بسیار بیش‌تر باشد. یکی از روش‌هایی که این کلاهبرداران استفاده می‌کنند، استفاده از ارز دیجیتال است و آن هم به این صورت: کلاهبرداران تا زمانی که اعتماد قربانیان خود را جلب کنند، در رابطه می‌مانند و بعد از آن‌ها می‌خواهند تا در یک پروژه تجاری پرسود سرمایه‌گذاری کنند.

این وجوه به کیف پول کلاهبردار منتقل می‌شود که هرگز به طور قانونی در جایی سرمایه‌گذاری یا بازگردانده نمی‌شود. یا حتی ممکن است قربانی یک برنامه جعلی برای انتقال رمزارز دانلود کند و در نهایت همه داده‌های حساس او به سرقت برود. به گزارش کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، میانگین کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال حدود ۱۰ هزار دلار است.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرده است: «بالاترین آمار گزارش شده از کلاهبرداری ارز دیجیتال از طریق ایجاد روابط عاشقانه، ۱۳۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ است. این رقم به شدت بالاست، طوری که ۵ برابر آمار گزارش شده در سال ۲۰۲۰ و ۲۵ برابر آمار گزارش شده در سال ۲۰۱۹ است».
منبع:
ZDNet