Gerdab.IR | گرداب

جریمه سه میلیون روبلی برای توییتر در روسیه

جریمه سه میلیون روبلی برای توییتر در روسیه
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

یکی از مقامات سرویس مطبوعاتی دادگاه تاگانسکی مسکو در گفتگو با تاس اعلام کرد که این دادگاه تصمیم قاضی دادگاه صلح برای جریمه ۳ میلیون روبلی (حدود ۴۰ هزار دلاری) توییتر را به دلیل امتناع از حذف محتوای ممنوعه تایید کرد.

به گزارش گرداب و به نقل از خبرگزاری تاس، یکی از مقامات سرویس مطبوعاتی دادگاه تاگانسکی مسکو در گفتگو با تاس اعلام کرد که این دادگاه تصمیم قاضی دادگاه صلح برای جریمه ۳ میلیون روبلی (حدود ۴۰ هزار دلاری) توییتر را به دلیل امتناع از حذف محتوای ممنوعه تایید کرد.

سرویس مطبوعاتی این دادگاه گفت: دادگاه تاگانسکی تصمیم قاضی دادگاه صلح بخش شماره ۴۲۲ منطقه تاگانسکی مسکو مورخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ را در مورد مجرم دانستن توییتر به دلیل ارتکاب تخلف اداری طبق بخش ۲ از ماده ۱۳.۴۱ قانون اداری روسیه تایید کرد.

به گفته وادیم ساب بوتین، معاون سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه، شرکت‌های گوگل، فیس بوک و توییتر حدود ۵۵۰۰ فایل حاوی اطلاعات ممنوعه را حذف نکرده اند و با جریمه‌ای بالغ بر ۱۴۰ میلیون روبل (۱.۸ میلیون دلار) روبرو هستند.

این فایل‌ها شامل اطلاعات پرونده‌های افراط گرایان و همچنین پرونده‌هایی است که ممکن است به تنش‌های اجتماعی یا مذهبی دامن بزند، پرونده‌هایی با تمجید از تروریست ها، تبلیغ مواد مخدر و سایر پرونده‌های ممنوعه.

ساب بوتین تأکید کرد که این سازمان نظارتی اقداماتی را برای کاهش ترافیک توییتر انجام می‌دهد و به همین دلیل از طریق دادگاه جریمه‌هایی را اعمال می‌کند و برای اولین بار جریمه خاصی مبتنی بر گردش مالی در فیس بوک (متا) به دلیل عدم حذف اطلاعات ممنوعه اعمال خواهد شد.