Gerdab.IR | گرداب

رگولاتوری روسیه به دنبال ایجاد چارچوب قانونی برای ارز‌های دیجیتال

رگولاتوری روسیه به دنبال ایجاد چارچوب قانونی برای ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

تعدادی از نهاد‌های دولتی روسیه معتقدند که پرداخت‌های بیتکوین باید ممنوع شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، بانک مرکزی روسیه، وزارت امور مالی و دولت در حال تبادل نظر پیرامون نحوه رگولاتوری حوزه کریپتو در این کشور هستند. حال اخیرا مدیر اتحادیه صنایع و کارآفرینان روسیه، الکساندر شوخین خبر داده است که ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز به عنوان ابزار‌های پرداخت به رسمیت شناخته نخواهند شد. او پس از یک نشست با مقامات این کشور این خبر را به روزنامه‌نگاران این کشور داد.

ماه گذشته بانک مرکزی روسیه از ضرورت ممنوعیت گسترده فعالیت‌های کریپتو صحبت کرد که شامل پرداخت، تجارت و استخراج بود. اما این سیاست سخت‌گیرانه با واکنش گروه‌های دیگر همراه شد و به‌طور مثال وزارت امور مالی این کشور با این مسئله مخالفت کرد. در نهایت دولت فدرال موضع وزارتخانه خود را تایید کرد و قانون‌گذاری را به ممنوعیت ترجیح داد.

حال گفتگو‌های دو دیدگاه موافق و مخالف برای دست پیدا کردن به یک چارچوب قانونی برای ارز‌های دیجیتال ادامه داد. مدیر اتحادیه صنایع و کارآفرینان روسیه، که نماینده کسب‌وکار‌ها در این جلسات بوده است می‌گوید: «اگر مسئله ممنوعیت باشد، تنها قرار است استفاده از رمزارز‌ها به عنوان ابزار و شیوه پرداخت ممنوع شود، در حالی که بقیه جنبه‌های این حوزه قرار است قانون‌گذاری شود».

ولادیمیر پوتانین مدیر اجرایی و رئیس شرکت نورنیکل در این باره تاکید کرده است که نهاد‌های قانون‌گذاری همچنان به دنبال رسیدن به توافق پیرامون جزئیات چارچوب قانونی رمزارز‌ها هستند. اما او همچنین تاکید کرده است که همه آن‌ها از تصمیم ممنوعیت استفاده از رمزارز‌ها برای پرداخت حمایت می‌کنند.

این میلیاردر روسی در این‌باره گفته است: «کارگروه اقتصادی به یک توافقی با دولت، بانک مرکزی و قانون‌گذاران دست پیدا کرده است که رمزارز‌ها پیچیده و دشوارتر از سرمایه‌های دیجیتال برای قانون‌گذاری هستند».

منبع: bitcoin.com