Gerdab.IR | گرداب

روسیه آماده اعلام قانونی بودن ارز‌های دیجیتال

روسیه آماده اعلام قانونی بودن ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

تراکنش‌های رمزارز بیش از ۶۰۰ هزار روبل (معادل ۸ هزار دلار) باید به مقامات این کشور اعلام شوند وگرنه به عنوان عمل مجرمانه تلقی خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مقامات روسیه درصدد اعلام شناسایی دارایی‌های دیجیتال به عنوان نوعی از ارز رایج هستند. برطبق گزارش روزنامه صبح امروز یعنی روزنامه Kommersant روسیه که در آن عنوان شده دولت و بانک مرکزی این کشور در راستای چگونگی قانون‌گذاری بر ارز‌های دیجیتال به توافق رسیده‌اند، می‌توان روسیه را آماده برای اعلام رسمی قانونی بودن ارز‌های دیجیتال دانست.

در این گزارش آمده است که پیش‌نویس قانونی تنظیم شده تا در ۱۸ فوریه اعلام شود و در آن کریپتو را به جای دارایی‌های مالی دیجیتال با نام "آنالوگ ارزها" اعلام کنند. این گزارش تاکید بر این مورد کرده است که پس از این قانون کریپتو تنها در بخش قانونی و از طریق سیستم بانکی یا واسطه‌های مجوزدار قابل استفاده خواهد بود.

به عبارت دیگر بیتکوین و سایر ارز‌های دیجیتال در روسیه ممنوع نخواهند بود، اما باید از طریق بانک‌ها و صرافی‌های نظیر به نظیر فهرست‌شده در این کشور خرید و فروش آن‌ها انجام گیرد.

در این گزارش همچنین آمده است که تراکنش‌های رمزارز بیش از ۶۰۰ هزار روبل (معادل ۸ هزار دلار) باید به مقامات اعلام شوند وگرنه به عنوان عمل مجرمانه شناخته خواهد شد. افرادی که به‌طور غیرقانونی از پرداخت‌های رمزارز استفاده کنند، جریمه خواهند شد.

این خبر نتیجه ماه‌ها گمانه‌زنی درباره نحوه برخورد دولت روسیه با ارز‌های دیجیتال است. در حالی که هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این تصمیم چه معنایی برای کسب‌وکار‌ها و شهروندان روسیه خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد این کشور به آرامی در حال فراهم کردن زیرساخت قانونی برای رمزارزهاست.

منبع: کوین‌تلگراف