Gerdab.IR | گرداب

تاکید پوتین بر فواید استخراج رمزارز‌ها برای روسیه

تاکید پوتین بر فواید استخراج رمزارز‌ها برای روسیه
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

صحبت‌های اخیر پیرامون محدودیت رمزارز‌ها در روسیه ممکن است اجرایی نشود، زیرا که رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین اخیرا پیرامون ظرفیت‌های رمزارز‌ها در این کشور صحبت کرده است.

به گزارش گرداب، با تهدید‌های اخیر ایالات متحده مبنی بر تحریم رهبران روسیه به خاطر تنش‌های شدت‌یافته بر سر مرز اکراین، پوتین گزینه‌های مختلف را گشوده نگه می‌دارد.

در ویدیویی از نشست کابینه این کشور که توسط وب‌سایت رسمی کرملین منتشر شده است، پوتین می‌گوید: «در زمینه رمزارزها، بانک مرکزی موضع خود را در این زمینه دارد». او تاکید می‌کند که «برطبق گفته متخصصان بانک مرکزی، رواج رمزارز‌ها خطرات مشخصی دارد».

بانک مرکزی روسیه هفته گذشته درخواست خود را از دولت برای منع کردن تمام انواع رمزارز‌ها و تجارت رمزارز‌ها تکرار کرد. مقامات بانک مرکزی، اما با نمایندگان مخالف پارلمان این کشور و اعضای دولت به گفتگو نشستند و بعضی از مقامات روسیه صحبت از این کردند که چنین اقدامی باعث مضحکه روسیه در عرصه بین‌المللی خواهد شد.

با این وجود پوتین اعلام کرده است که «البته که ما همچنین مزیت‌های رقابتی مشخصی نیز در حوزه کریپتو شاهد هستیم، به خصوص در حوزه استخراج رمزارز». پوتین چنین اضافه می‌کند که مازاد برق در روسیه و نیروی کار به شدت آموزش دیده این کشور نیز از جمله مزیت‌های این کشور در این حوزه است.

پوتین در پایان گفته‌های خود اینچنین نتیجه گرفته است که:
«من هم از مقامات دولت و هم از مقامات بانک مرکزی درخواست می‌کنم که به یک نظر واحد در گفتگو‌های پیش روی خود درباره این مسئله برسند. از آن‌ها می‌خواهیم که این گفتگو‌ها را در آینده نزدیک به پیش ببرند و نتایج این بحث‌ها را گزارش دهند».

گفتگو‌ها احتمالا ماه آینده انجام خواهد گرفت وقتی که مقامات ارشد دولت با مقامات بانک مرکزی و رهبران صنایع این کشور برای مصالحه پیرامون نحوه قانون‌گذاری حوزه خرید و فروش ارزها، مالکیت و استخراج آن‌ها به گفتگو خواهند پرداخت.

تاکید پوتین بر فواید رمزارز‌ها برای روسیه

وزارت امور مالی روسیه جدیدترین نهاد دولت روسیه است که مخالفت خود را با محدودیت کامل رمزارز‌ها اعلام کرده است و مدعی است که صنعت نیاز به «قانون‌گذاری دارد و نه منع قانونی».

تاکید پوتین در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، گفته است که او احتمال تحریم‌های شخصی علیه پوتین را در نظر می‌گیرد، اگر روسیه به اکراین حمله کند.

به گزارش رویترز کرملین نیز در واکنش صحبت از تحریم‌های متقابل کرده است. دمیتری پسکوف، یکی از سخنگویان کرملین مدعی شده است که تحریم‌ها علیه پوتین باعث رنجش خاطر رهبر روسیه نخواهد شد، اما پیامد‌های سیاسی ویرانگری به جا خواهد گذاشت.

منبع: cryptonews