Gerdab.IR | گرداب

روسیه در واکنش به اقدامات فیسبوک، این پلتفرم را از دسترس خارج می‌کند

روسیه در واکنش به اقدامات فیسبوک، این پلتفرم را از دسترس خارج می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

قانون‌گذار رسانه در روسیه، روز جمعه اعلام کرد که «تا اندازه‌ای دسترسی به فیسبوک محدود خواهد شد».

به گزارش گروه ترجمه گرداب، طبق گفته‌های قانون‌گذار روسی، فیسبوک حساب‌های رسمی رسانه‌های روسی را محدود کرده است. طبق گزارش این نهاد ۲۳ مورد از چنین سانسور خبری رسانه‌های روسی در فیسبوک رخ داده است.

رگولاتور رسانه‌ای روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال این که فیسبوک حساب چهار رسانه روسی را محدود کرده است، دسترسی به این پلتفرم را تا اندازه‌ای خواهد بست. رگولاتور روسی که Roskomnadzor نام دارد مدعی شده است که فیسبوک دسترسی حساب‌های رسمی چهار خبرگزاری این کشور را بسته است: شبکه تلویزیونی Zvezda، خبرگزاری RIA Novosti، Lenta.ru و Gazeta.ru.

رگولاتور روسی اعلام کرده که اقدامات فیسبوک قوانین بین‌الملل را زیر پا گذاشته و مالک فیسبوک متا، درخواست این نهاد برای برداشتن این محدودیت‌ها را نادیده گرفته است. این نهاد همچنین اضافه کرده است که از اکتبر ۲۰۲۰ تا کنون «۲۳ مورد از چنین نوع سانسور محتوایی رسانه‌های روسی از سوی فیسبوک ثبت شده است».

رگولاتوری رسانه روسیه در بیانیه خود اعلام کرده است که به دنبال توافق با دفتر دادستان کل و وزارت امور خارجه است تا شبکه اجتماعی فیسبوک به عنوان نقض‌کننده حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شناخته شود».

در میانه جنگ اوکراین و روسیه، پلتفرم‌های غربی بار دیگر نشان دادند که چندان به اصل بی‌طرفی اعتقاد ندارند و آن‌ها هرگونه دیدگاه و خبری که برخلاف نظر آن‌ها باشد، جعلی شناسایی می‌کنند. حال باید دید که این مسئله در نهایت به چه ختم می‌شود.

منبع: رگولاتور رسانه‌ای روسیه