Gerdab.IR | گرداب

عدم دسترسی مؤسسات مالی روسی به خدمات شرکت‌های ویزا و مسترکارت

عدم دسترسی مؤسسات مالی روسی به خدمات شرکت‌های ویزا و مسترکارت
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

شرکت‌های آمریکایی ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) که در زمینه ارائه خدمات پول الکترونیکی فعالیت دارند، چندین موسسه مالی روسی را مسدود کرده‌اند. این دو شرکت از تحریم‌های اعمال شده دولت آمریکا به دلیل حمله روسیه به کشور اوکراین پیروی می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، شرکت‌های خدمات مالی آمریکایی ویزا و مسترکارت، چندین مؤسسه مالی روسی را به دلیل تحریم اعمال شده از سوی دولت بر روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین، از شبکه خود حذف کردند.

این دو شرکت قرار است تا دو میلیون دلار برای کمک‌های بشر دوستانه اهدا کنند. تحریم‌های دولت باعث شد تا شرکت ویزا مجبور به قطع همکاری خود با نهاد‌های مشخص شده شود. دولت آمریکا، شرکت‌های مالی مختلف روسیه از جمله بانک مرکزی روسیه و دومین بانک وام دهنده بزرگ این کشور به نام وی‌تی‌بی (VTB) را در لیست تحریم شده‌ها قرار داد.

روز شنبه ۷ اسفند (۲۶ فوریه ۲۰۲۲)، آمریکا، بریتانیا، اروپا و کانادا، تحریم‌های جدیدی از جمله مسدود کردن دسترسی برخی از وام‌دهندگان به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت را علیه روسیه اعلام کردند.

شهروندان روسی، صف‌های طولانی در مقابل دستگاه‌های خودپرداز در این کشور تشکیل دادند، زیرا نگران بودند که کارت‌های بانکی آن‌ها دیگر کار نکند یا بانک‌ها مقدار برداشت وجه نقد را محدود کنند.
روسیه اقدامات خود علیه اوکراین را «عملیات ویژه» خواند.

بسیاری از بانک‌های غربی و خطوط هوایی، روابط خود را با روسیه قطع کرده و اقدامات این کشور علیه اوکراین را غیرقابل قبول دانستند. کشور‌های اروپایی و کانادا، حریم هوایی خود را به روی هواپیما‌های روسیه بستند.
منبع:
investing.com