Gerdab.IR | گرداب

درخواست کلینتون از دولت آمریکا: حساب شهروندان روسیه در صرافی‌های ارز دیجیتال مسدود شود

درخواست کلینتون از دولت آمریکا: حساب شهروندان روسیه در صرافی‌های ارز دیجیتال مسدود شود
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

تعدادی از صرافی‌ها از جمله بایننس و کوین‌بیس از این درخواست تبعیت نکرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در یک برنامه تلویزیونی از دولت بایدن، وزارت خزانه‌داری آمریکا و دولت‌های اروپایی انتقاد کرد که به صرافی‌های ارز دیجیتال برای پایان دادن به تراکنش کاربران روسیه فشار‌های لازم را وارد نکرده‌اند.

کلینتون اعلام کرده است که قانون‌گذاران باید با تمام توان به موضوع بستن راه روسیه برای معاملات دولتی یا خصوصی در خارج و داخل از این کشور رسیدگی کنند. او می‌گوید: «ناامید شدم که دیدم تعدادی از این به اصطلاح صرافی‌های کریپتو، از پایان دادن به تراکنش با روسیه ممانعت می‌کند. من نمی‌دانم فلسفه این مسئله آزادی‌گرایی است یا چیز دیگر. اما اگر فشار قانونی یا حقوقی کافی باشد، همه تا حد ممکن اقتصاد روسیه را منزوی خواهند کرد».

چند روز پیش نیز میخایلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین در توییتی از همه صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال خواست تا حساب کاربری تمام کاربران روسیه، حتی شهروندان عادی را مسدود کند. او در توییت خود گفته بود: «ضروری است که نه تنها حساب‌های مرتبط با سیاستمداران روسیه و بلاروس، بلکه همه حساب‌های عادی نیز از کار بیفتد».

با این حال تعدادی از صرافی‌های بزرگ اعلام کردند که از این درخواست تبعیت نمی‌کنند و حاضر نیستند تمام حساب‌های کاربران روسیه را مسدود کنند. بایننس، کوین‌بیس و کراکن از جمله این صرافی‌ها بودند. هرچند که این صرافی‌ها از الزامات تحریم‌ها تبعیت خواهند کرد.

مدیرعامل صرافی کراکن، جسی پاول در این‌باره اعلام کرده است که این صرافی تنها حساب کاربران روسی را مسدود می‌کند که به‌طور قانونی از طریق دولتی به او اعلام شود.

جنگ اوکراین و روسیه توجهات زیادی را به ارز‌های دیجیتال جلب کرده است. ارز‌های دیجیتال که زمانی ادعای غیرمتمرکز بودن داشتند و قرار بود راه فراری از نظارت دولت‌ها بر تمام تراکنش‌های مالی باشند، حال همانطور که مشاهده می‌شود، درگیر سیاسی‌ترین مسئله‌ها شده است و این دولت‌ها هستند که بر جریان اصلی این روند تسلط دارند.

منبع: bitcoin.com