Gerdab.IR | گرداب

جنگ سایبری میان روسیه و اوکراین

جنگ سایبری میان روسیه و اوکراین
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

در طی حمله سایبری دسترسی سفارت اوکراین در لندن به وب‌سایت و ایمیل‌های خود قطع شده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، با بالا گرفتن درگیری میان دو کشور روسیه و اوکراین در روز‌های اخیر شاهد حملات سایبری مکرر زیرساخت‌ها و وب‌سایت‌هایی دولتی هر دوکشور هستیم. این نوع حملات اغلب از نوع ممانعت از دسترسی به سرویس یا DDoS است که سایت‌های خبری و بانکی در روسیه و اوکراین را با مشکل روبرو ساخته است.

به تازگی سفارت اوکراین در لندن نیز اعلام کرده است که در طی یک حمله سایبری دسترسی خود را به وب‌سایت و ایمیل‌ها از دست داده است. این سفارتخانه اعلام کرده است که در حال فراهم کردن آدرس ایمیل‌های جایگزین برای برقراری ارتباط هستند.

در طی حملات DDoS، هکر‌ها از حجم عظیمی از بات‌ها استفاده می‌کنند تا شبکه را از کار بیندازند. در نتیجه بازیابی سامانه مدت زمان زیادی طول می‌کشد و حتی پس از بازیابی، ممکن است پیامد‌های ناگوار زیادی وجود داشته باشد، از جمله این که سامانه‌های تبلیغاتی اختلال‌های شدیدی داشته باشد.

جنگ سایبری میان روسیه و اوکراین

کارشناس امنیت سایبری انگلیسی درباره حمله به سفارت اوکراین در لندن می‌گوید: «حمله سایبری به سفارتخانه لندن نشان می‌دهد که جهان با چه خطر جدیدی روبرو شده است. همه کسب‌وکار‌ها باید آمده باشند تا با چنین خطرات فزاینده‌ای روبرو شوند».

در روسیه نیز پس از این که دومای این کشور اعلام کرد که خودمختاری ایالت‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت می‌شناسد، به وبسایت آن حمله‌ای سایبری شده بود.

در این درگیری اخیر ما شاهد این هستیم که افزون بر نبرد نظامی، نبردی سایبری نیز در حال انجام است. حملات سایبری تایید نشده زیادی در روز‌های اخیر برای سایت‌های دولت‌های اوکراین و روسیه اتفاق افتاده است که کارشناسان معتقدند این فی‌الواقع نبردی سایبری میان هکر‌های غربی و شرقی است.