Gerdab.IR | گرداب

سامسونگ حمله سایبری به خود را بی‌اهمیت خواند

سامسونگ حمله سایبری به خود را بی‌اهمیت خواند
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

این غول صنعت موبایل پذیرفته که به تازگی یک نقض اطلاعات را شاهد بوده است، اما مدعی است که این نفوذ امنیتی چندان گسترده نبوده است

به گزارش گروه ترجمه گرداب، سامسونگ تاکید می‌کند که هیچ‌کدام از کارمندان و مشتریانش در طی حمله سایبری اخیر در معرض خطر قرار نگرفته‌اند. پیش از این شایعاتی مطرح شده بود که گروه هکری لاپسوس (Lapsus) توانسته است ۱۹۰ گیگابایت اطلاعات محرمانه این شرکت را به سرقت ببرد.

Lapsus$ یا لاپسوس یک مجموعه‌ای از هکر‌ها هستند که گمان می‌رود در آفریقای جنوبی مستقر باشند. این گروه به تازگی ویدیویی منتشر کرده بود که در آن ادعا شده بود به موانع دفاعی سامسونگ نفوذ کرده و اطلاعات کد منبع این شرکت برای فعال‌سازی سرور‌ها و فناوری مورد استفاده در احراز هویت کاربران و همینطور الگوریتم‌های شناسایی عملکرد زیست‌سنجشی را به سرقت برده است.

موسسه تحقیقات بلیپینگ کامپیوتر در این زمینه چنین اظهارنظر کرده بود که اگر این ادعا صحیح باشد، «سامسونگ دچار یک حمله سایبری بسیار مهم شده است که ممکن است خسارات عظیمی به این شرکت وارد کند».

اما از سوی دیگر سامسونگ، اعلام کرده که هیچ حمله سایبری مهمی رخ نداده است و اهمیت نقض داده‌های به سرقت رفته، بسیار کم است. در بیانیه سامسونگ آمده است: ««برطبق تحلیل‌های داخلی ما، نفوذ شامل تعدادی کد‌های منبع مربوط به دستگاه‌های گلکسی بوده است، اما شامل اطلاعات شخصی مشتریان و یا کارمندان ما نبوده است.

در حال حاضر ما هیچ تاثیری بر کسب‌وکارمان و مشتریان‌مان را برآورد نمی‌کنیم. ما اقداماتی وضع کرده‌ایم تا از رخداد‌های مشابه پیشگیری کنیم و به خدمت به مشتریان خود بدون وقفه ادامه خواهیم داد».

سامسونگ همچنین حاضر به اظهارنظر در این باره نیز نشده است که آیا درخواست باجی از این شرکت شده است یا هر نوع مذاکره با Lapsus$ صورت گرفته است یا خیر. این ابهام موجود در مسئله باعث شده است که بسیاری از کاربران سامسونگ چندان از بیانیه سامسونگ رضایت خاطر نداشته باشند.

Lapsus$ ماه پیش نیز مدعی شد که حمله سایبری به شرکت انویدیا انجام داده است و شروع به افشای بخشی از ۱ ترابایت داده‌ای کرده که مدعی است از این شرکت آمریکایی به سرقت برده است.

منبع: cybernews