Gerdab.IR | گرداب

فروش اطلاعات هک‌شده T-Mobile در دارک وب

فروش اطلاعات هک‌شده T-Mobile در دارک وب
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

در ماه‌های اخیر اپراتور تلفن همراه آلمانی Τ-Μοbile قربانی یک نفوذ بسیار وسیع شد و بیش از ۵۳ مشتری تحت تاثیر این نفوذ قرار گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، در این حملات سایبری اطلاعات حساس مشتریان مانند اسامی آنها، تاریخ تولد، شماره‌های اجتماعی و گواهینامه رانندگی در اختیار هکر‌ها قرار گرفت. بسیاری از متخصصان هشدار داده‌اند که مجرمان سایبری از این اطلاعات به خطر افتاده برای مهندسی اجتماعی و سرقت هویتی استفاده خواهند کرد.

حال دادستان کل نیویورک، لتیشیا جیمز هشدار داده است که اطلاعات به سرقت رفته در حال دست به دست شدن در فضای دارک وب است. دادستان نیویورک تخمین زده که حداقل اطلاعات ۴ میلیون شهروند نیویورک در این سرقت اطلاعاتی به خطر افتاده است.

او به همه شهروندان این شهر که فکر می‌کنند ممکن است اطلاعات هویتی‌شان از این طریق به سرقت رفته است، توصیه کرد که اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرقت هویت خود به کار ببرند. پیش از این بسیاری از افراد هشدار‌هایی از سوی سرویس‌های حفاظت از سرقت هویتی دریافت کرده بودند. سرقت هویت اشاره به نوعی کلاهبرداری دارد که طی آن سارق خود را یک شهروند عادی جا می‌زند.

فروش اطلاعات هک‌شده T-Mobile در دارک وب

دادستان نیویورک در این باره گفته است: «من یک پیام فوری برای تمام مشتریان T-Mobile دارم: مراقب هر نوع سوءاستفاده از اطلاعات شخصی خود باشید و از دستورالعمل‌هایی که برای جلوگیری از سرقت هویتی ارائه شده است، پیروی کنید». دفتر دادستانی نیویورک نیز دستورالعملی برای حفظ ایمنی در این زمینه منتشر کرده است که در ادامه به ذکر مواردی از آن می‌پردازیم:

اگر معتقدید که به اطلاعات شما نفوذ شده است، اقدامات زیر را انجام دهید:

حساب بانکی خود را به طور مرتب نظارت کنید تا در صورتی که تغییری در آن به وجود آمد، از قبیل ساخته شدن حساب جدید یا یک پرداخت بی‌اجازه انجام شد، متوجه شوید.

با تماس با بانک خود، حساب خود را محدود کرده و برای پرداخت اعتباری محدودیت بگذارید و ساخته شدن حساب جدید را مسدود کنید. سرقت اطلاعات خود را به بانک اطلاع دهید. سارقان در این صورت نخواهند توانست به اسم شما حساب جدیدی باز کنند.

هشدار کلاهبرداری بر حساب بانکی خود بگذارید. هشدار کلاهبرداری سامانه‌ای است که تمام موسسات اعتباری را موظف می‌کند قبل از پرداخت اعتبار به یک حساب، مراحل امنیتی بیشتری برای احراز هویت انجام دهند.

منبع: cybernews