Gerdab.IR | گرداب

جریمه ۲۰ میلیون یورویی شرکت تایید هویت آمریکایی از سوی ایتالیا

جریمه ۲۰ میلیون یورویی شرکت تایید هویت آمریکایی از سوی ایتالیا
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

رگولاتوری ایتالیا شرکت کلیرویو ارائه دهنده خدمات تأیید هویت با استفاده از هوش مصنوعی را به علت نقض قوانین اتحادیه اروپا به پرداخت ۲۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

به گزارش گرداب و به نقل از انگجت، بررسی‌های مقامات ایتالیایی نشان می‌دهد پایگاه داده کلیرویو حاوی حدود ۱۰ میلیارد تصویر از چهره افراد است که برخی از آنها ایتالیایی یا ساکن ایتالیا هستند. این شرکت آمریکایی به علت نقض حریم شخصی افراد و نگهداری بدون اجازه تصاویر شهروندان و ساکنان ایتالیا ۲۰ میلیون یورو جریمه شده و باید تمامی این داده‌ها را پاک کند.

این اولین بار نیست که شرکت مذکور با جریمه‌های سنگین مالی ناشی از بی توجهی به حریم شخصی افراد مواجه می‌شود. رگولاتوری انگلیس نیز در نوامبر گذشته کلیرویو را ۱۷ میلیون پوند جریمه کرد، زیرا تصاویر سلفی افراد مختلفی را بدون جلب رضایت آنها از طریق دوربین‌های امنیتی خود جمع‌آوری کرده بود. سوئد، فرانسه و استرالیا هم در ماه‌های گذشته این شرکت را جریمه کرده‌اند.

کلیرویو همکاری‌های گسترده‌ای با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا داشته و پیش از این برخی از نمایندگان دموکرات کنگره خواستار فسخ قرارداد اف بی آی و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی ایالات متحده با این شرکت شده بودند، زیرا ابزار تأیید هویت آن را عامل نقض حریم شخصی مردم عادی می‌دانند.