Gerdab.IR | گرداب

هكرها زرنگ‌تر مي‌شوند

تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۹

پيش‌بيني‌هاي كارشناسي حاكيست كه حملات بدافزاري و هرزنامه‌اي در سال 2011 كماكان تداوم خواهند داشت و جلوگيري از آنها هم دشوارتر خواهد شد.

انتظار مي‌رود در سال 2011 جنايتكاران آنلاين از روش‌هاي پيچيده‌تري براي طرح ريزي حملات بوت‌نت استفاده كنند، تا شناسايي اين حملات دشوارتر شود.

به گزارش گرداب به نقل از تك وب، پيش‌بيني‌هاي كارشناسي حاكيست كه حملات بدافزاري و هرزنامه‌اي در سال 2011 كماكان تداوم خواهند داشت و جلوگيري از آنها هم دشوارتر خواهد شد.

گزارش ساليانه شركت سمانتك در مورد وضعيت امنيتي اينترنت نشان مي‌دهد كه در سال جاري ميلادي 89.1 درصد از كل ايميل‌هاي ارسالي هرزنامه بوده‌اند و اين رقم نسبت به سال 2009 حدود 1.4 درصد افزايش نشان مي‌دهد. بيشترين حجم ارسال هرزنامه در سال 2010 مربوط به ماه آگوست بوده كه در اين ماه 92.2 درصد از كل ايميل‌هاي ارسالي هرزنامه بوده‌اند.

سمانتك در سال 2010 موفق به شناسايي 339 بدافزار مختلف و متفاوت شده كه از طريق ايميل ارسال شده‌اند و آنها را بلوكه كرده است. تعداد وب سايت‌هاي آلوده‌اي كه در سال 2010 به طور روزانه از سوی سمانتك بلوكه شده،‌ 3066 مورد بوده كه نسبت به 2465 وب سايت بلوكه شده در سال 2009 افزايش قابل ملاحظه اي نشان مي دهد.
بيشتر اين وب سايت‌هاي آلوده دامنه اي مشابه با دامنه برخي وب سايت‌هاي مشهور داشته‌‌اند و از اين طريق تلاش كرده‌اند تا بازديدكنندگان را فريب بدهند.

منبع: فارس