Gerdab.IR | گرداب

انگلستان به دنبال رگولاتوری استیبل‌کوین‌ها

انگلستان به دنبال رگولاتوری استیبل‌کوین‌ها
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

معاون اقتصادی خزانه‌داری انگلستان می‌گوید این کشور می‌خواهد جز پرچمداران استفاده از ارز دیجیتال باشد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، وزارت اقتصاد و دارایی انگلستان اعلام کرده است که به دنبال اصلاح چارچوب قانونی فعلی پیرامون ارز دیجیتال است تا استیبل‌کوین‌ها را به عنوان روش‌های پرداخت به رسمیت بشناسد.

در بیانیه خزانه این کشور نیز آمده است استیبل‌کوین‌ها به‌طور بالقوه می‌توانند «روش‌های گسترده پرداخت» برای مشتریان خرد تبدیل شوند و نیاز به مشورت و همکاری با سازمان‌های مختلف، دانشگاه‌ها و افراد است تا این حوزه از نظر قانونی بررسی شود.

این کار در این کشور از سال دی ماه 1400 آغاز شده است. دولت انگلستان اعلام کرده است که می‌خواهد «اقدامات حقوقی ضروری برای ایجاد چارچوب قانونی در زمینه استیبل‌کوین‌ها انجام دهد و این کار را از طریق اضافه کردن اصلاحیه‌هایی به قانون موجود این کشور با عنوان پول الکترونیک و پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت.

وزارت دارایی اعلام کرده است که با اصلاح کردن چارچوب قانونی برای اضافه کردن استیبل‌کوین‌ها به عنوان یک روش پرداخت، این کشور اقدامات متعددی را هدف قرار خواهد داد تا سرمایه‌های ارز دیجیتال و بلاکچین بتوانند در انگلستان به رسمیت شناخته شوند.

نهادهای دولتی همچنین اعلام کرده‌اند که یک گروه مشارکت سرمایه دیجیتال ایجاد کرده‌اند «تا به شکل دقیق‌تری با صنعت در ارتباط باشد» و سامانه مالیاتی کشور را برای بررسی اقدامات قانونی لازم بررسی کند.

منبع: کوین‌تلگراف