Gerdab.IR | گرداب

واکنش مدیران صرافی‌های رمزارز به تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه

واکنش مدیران صرافی‌های رمزارز به تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

بیش‌تر شرکت‌ها در آمریکا و کشور‌های غربی به دلیل وجود تحریم‌ها نمی‌توانند با بانک‌های روسیه همکاری کنند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، با تشدید تحریم‌ها اقتصادی از سوی غرب و آمریکا علیه روسیه، نگرانی‌هایی در رابطه با تأثیر این تحریم‌ها بر بازار ارز دیجیتال وجود دارد. اکثر نقاط روسیه به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت دسترسی ندارند و کسب و کار‌ها در آمریکا و سایر کشور‌های غربی از انجام تجارت یا معامله با بانک‌های روسیه و صندوق ثروت ملی منع شده‌اند.

مدیران صرافی‌های ارز دیجیتال، نظرات و تصمیم‌های خود را در رابطه با شرایط ایجاد شده در توییتر اظهار داشتند. مدیرعامل پلتفرم بایننس، چانگ پنگ ژائو، در توییتر گفت که بیش‌تر بانک‌ها از قوانین تحریم پیروی می‌کنند و صرافی ارز دیجیتال بایننس نیز به این قوانین پایبند خواهد بود.

واکنش مدیران صرافی‌های رمزارز به تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال ریپل، برد گارلینگهاوس، روند فعالیت و نحوه تشکیل صرافی ارز دیجیتال را توضیح داد و گفت که پلتفرم‌های معامله‌کننده رمزارز در سراسر جهان با بانک‌های مختلفی شریک هستند. اگر کسی بخواهد قوانین را دور بزند و به کشور‌های تحریم شده خدمات‌رسانی کند، ممکن است مجوز فعالیت خود را از دست بدهد.

او در ادامه افزود که صرافی‌های ارز دیجیتال، از مقررات سختگیرانه‌ای از جمله لزوم جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و استاندارد‌های ضدپولشویی پیروی می‌کنند تا مجوز خود را از دست ندهند. قبلا مدیر کل ریپل به نام آشش بیرلا گفته بود از آن‌جایی که دولت توان ردیابی تراکنش‌های رمزارزی را دارد، روسیه نمی‌تواند این محدودیت‌ها را دور بزند.

مدیرعامل کوین بیس، برایان آرمسترانگ، معتقد است که ارز دیجیتال نمی‌تواند امکان دور زدن تحریم‌ها را فراهم کند. به گفته او، هر شرکت آمریکایی باید از قوانین پیروی کند و فرقی نمی‌کند با دلار، طلای رمزارزی، املاک یا هر نوع دارایی غیرمالی دیگر سر و کار داشته باشد.

واکنش مدیران صرافی‌های رمزارز به تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه

قوانین تحریم برای همه شرکت‌ها و افراد به طور یکسان اعمال می‌شود. با این حال مدیرعامل کوین بیس تأکید کرد که دسترسی به خدمات مالی پایه برای همه، حتی کاربران روسی، فراهم است مگر در صورتی که قانون خلاف آن را بگوید. اما با کمی بررسی مشخص شد که روسیه در لیست مناطق پشتیبانی کوین بیس قرار ندارد.

یکی از نمایندگان کوین بیس اظهار داشت که این شرکت متعهد شده است تا از تحریم‌های اعمال شده از جمله مسدود کردن حساب‌ها و تراکنش‌هایی که ممکن است شامل افراد یا نهاد‌های تحریم شده باشد، پیروی کند. اما تراکنش‌های تحریم نشده می‌تواند در این صرافی انجام شود. به گفته این نماینده، صرافی کوین بیس در تلاش است تا خدمات خود را بدون نقض قوانین تحریمی ارائه کند.

به نظر می‌رسد که تمام صرافی‌های آمریکایی و غربی و شرکت‌های ارز دیجیتال غربی از این قوانین آمریکا پیروی کنند و ارز دیجیتال را به زمینی جدید برای اجرای تحریم‌های مالی آمریکا تبدیل کرده‌اند.

منبع:
کوین تلگراف