Gerdab.IR | گرداب

تحقیق درباره ۵۰ شرکت ارز دیجیتال بدون مجوز در بریتانیا

تحقیق درباره ۵۰ شرکت ارز دیجیتال بدون مجوز در بریتانیا
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

ناظر امور مالی بریتانیا اعلام کرد که در طول شش ماه، بیش از ۳۰۰ پرونده در رابطه با شرکت‌های رمزارز بدون مجوز تشکیل داده است که بسیاری از از آن‌ها ممکن است کلاهبردار باشند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، روز پنجشنبه ۱۴ بهمن (۳ فوریه ۲۰۲۲)، ناظر امور مالی بریتانیا اعلام کرد که در ۶ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ پرونده مربوط به شرکت‌های رمزارز بدون مجوز تشکیل داده است که بسیاری از آن‌ها شاید کلاهبردار باشند.

طبق گفته این نهاد، در حال حاضر ۵۰ پژوهش درباره کسب و کار‌های رمزارز غیرمجاز در حال انجام است. ساکنان بریتانیا از ماه آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۱، ۱۶۴۰۰ گزارش در رابطه با کلاهبرداری‌های رمزارزی ثبت کردند. این نهاد نظارتی اعلام کرد که نظارت شدیدتر خواهد شد و شرکت‌هایی که قصد فعالیت در زمینه رمزارز را دارند به شدت تحت کنترل و بررسی قرار خواهند گرفت.

در ماه ژانویه ۲۰۲۲، رایزنی‌ها درباره پیشنهاد ناظر امور مالی برای اعمال قوانینی جهت ارتقای مالی سرمایه‌گذاری‌های پرخطر از جمله رمزارز‌ها، آغاز شد و تا ۲۳ مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. صرافی‌های رمزارز و شرکت‌هایی که خدمات مرتبط با ارز دیجیتال ارائه می‌کنند باید در سازمان امور مالی بریتانیا ثبت نام کرده و مجوز دریافت کنند. در غیر این صورت، نمی‌توانند به کاربران مستقر در بریتانیا خدمات ارائه دهند.

تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۲، ۳۲ شرکت از بین ۲۰۰ شرکت ارائه دهنده خدمات رمزارز که برای دریافت مجوز درخواست داده بودند، تأییدیه دریافت کردند. در سال ۲۰۲۲، ناظر امور مالی بریتانیا به شرکت‌های تابعه آپ‌هولد (Uphold) و ای‌تورو (eToro) در بریتانیا مجوز داد.

شرکت لایت تکنولوژی (Light Technology) نیز مجوز را دریافت کرده است. سایر نهاد‌های نظارتی در بریتانیا علیه شرکت‌های رمزارز اقدام کرده‌اند و اغلب آن‌ها بر این باورند که فضای رمزارزی فرصت انجام تراکنش‌ها و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را فراهم می‌کند.

در ماه دسامبر ۲۰۲۱، سازمان استاندارد‌های تبلیغاتی این کشور چندین صرافی بزرگ رمزارز را از انجام تبلیغات ممنوع کرد و تبلیغات شعبه اروپایی کوین بیس را گمراه‌کننده خواند. این سازمان هم‌چنین اعلام کرد که صرافی کراکن هشدار‌های لازم درباره احتمال وجود خطرات مالی را نداده است.

منبع:
کوین تلگراف