Gerdab.IR | گرداب

آغاز پروژه تحقیقاتی دانشگاه کمبریج در حوزه رمزارز

آغاز پروژه تحقیقاتی دانشگاه کمبریج در حوزه رمزارز
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

برخی از قانون‌گذاران از نبود داده‌های کافی و شفاف درباره بازار ارز دیجیتال نگران بودند. به نظر می‌رسد که این نگرانی‌ها تا حدی برطرف خواهند شد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، دانشگاه کمبریج با همکاری گروهی از مؤسسات بانکی برتر جهان و شرکت‌های خصوصی قصد دارد تا روی پروژه جدیدی در زمینه ارز‌های دیجیتال تحقیق کند. مرکز تأمین مالی جایگزین کمبریج در نظر دارد تا همه جوانب بازار ارز دیجیتال را که به سرعت در حال رشد است، بررسی کند.

این پروژه که برنامه دارایی‌های دیجیتال کمبریج نامیده می‌شود، یک همکاری بین دولت و بخش خصوصی با مشارکت ۱۶ شرکت از جمله مؤسسات عمومی مانند بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی و صندوق بین‌المللی پول است.

دیگر مشارکت‌کنندگان نیز شامل شرکت بانکداری گلدمن ساکس، شرکت خدمات مالی ویزا و مسترکارت، شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی بریتانیا، مرکز مالی بین‌المللی دبی، فیدلیتی، وزارت امور خارجه بریتانیا، بانک توسعه داخلی آمریکا، گروه بورس لندن و بانک جهانی می‌شود.

هدف اصلی پروژه برنامه دارایی‌های دیجیتال کمبریج، پیدا کردن شواهدی در رابطه با فرصت‌ها و خطراتی است که رشد و پذیرش گسترده ارز‌های دیجیتال ایجاد می‌کند. این پروژه بر روی سه حوزه اصلی از جمله پیامد‌های زیست محیطی رمزارز، زیرساخت‌ها و دارایی‌های دیجیتال مانند استیبل کوین‌ها، ارز دیجیتال بانک مرکزی و ارز‌های دیجیتال، متمرکز خواهد بود.

براساس اعلامیه، این پروژه براساس فعالیت‌های انجام شده در مرکز تأمین مالی جایگزین کمبریج در زمینه رمزارز از جمله توسعه شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج است. شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، شاخصی برای ارائه درصد توزیع نرخ هش استخراج جهانی بیت کوین در بین کشورهاست.

آغاز پروژه تحقیقاتی دانشگاه کمبریج در حوزه رمزارز

تحقیقات دیگری که مرکز تأمین مالی جایگزین کمبریج در این زمینه انجام داده عبارت است از مجموعه مطالعات معیار سنجش دارایی‌های رمزنگاری شده جهانی که با هدف بررسی روند اکوسیستم و اطلاع‌رسانی درباره مقررات و سیاست‌گذاری‌ها طراحی شده است. به گفته میشل راخس، مدیر دارایی‌های دیجیتال، این پروژه به مقامات کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانند درباره آینده و نحوه کنترل صنعت دارایی‌های دیجیتال تصمیم بگیرند.

برخی از مقامات در سراسر جهان، درباره نبود داده‌های استاندارد و قابل اعتماد درباره صنعت رمزارز نگران بودند. در اواسط ماه فوریه ۲۰۲۲، هیئت ثبات مالی هشدار داد که نبود داده‌های شفاف و کاربردی درباره بازار ارز‌های دیجیتال و ارتباط آن با سیستم مالی اصلی، خطرات قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

منبع:
کوین تلگراف