Gerdab.IR | گرداب

اقدامات آرژانتین برای وضع مقررات جدید در زمینه کیف پول‌های دیجیتال

اقدامات آرژانتین برای وضع مقررات جدید در زمینه کیف پول‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

بانک مرکزی آرژانتین در نظر دارد تا مقررات جدیدی را برای کنترل کیف پول‌های دیجیتال وضع کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، این چارچوب قانونی جدید به منظور جلوگیری از کلاهبرداری است. طبق گزارش خبرگزاری‌های محلی، معرفی و اجرای این قانون به زودی انجام خواهد شد. بانک مرکزی آرژانتین در حال بررسی کیف پول‌های دیجیتال است تا طبق آن‌ها، مقرراتی را برای درک بهتر آن چه بر سر وجوه موجود در این نوع کیف پول‌ها اتفاق می‌افتد و این که چه کسانی تراکنش‌ها را انجام می‌دهند، وضع کند.

بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرد که این قوانین جدید را برای جلوگیری از کلاهبرداری اعمال می‌کند، زیرا برخی از شرکت‌ها اطلاعات کافی از مشتریان خود ندارند. اعضای بانک مرکزی اظهار داشتند که همه کیف پول‌ها به یک شکل عمل نمی‌کنند، بنابراین قوانین باید بسته به شرایط هر یک وضع شود.

این اقدام به بانک مرکزی این امکان را می‌دهد تا کاربرانی را که نزدیک به ۳۰ میلیون نفر هستند و در حال حاضر از کیف پول‌های دیجیتالی مانند Mercado Pago استفاده می‌کنند زیر نظر داشته باشد. در سال ۲۰۲۱، بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرده بود که این نوع شرکت‌ها باید ۱۰۰% وجوه مشتریان را در حساب‌های بانکی خود حفظ کنند. در این صورت، این شرکت‌ها نمی‌توانستند از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده سودی کسب کنند.

در حالی که بانک مرکزی در تلاش برای معرفی چارچوب قانونی جدید درباره کیف پول‌های دیجیتال است، سازمان مالیاتی آرژانتین شروع به مصادره وجوه موجود در کیف‌های دیجیتالی مالیات‌دهندگانی کرده است که بدهی دارند. انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده تقریبا کیف پول‌های دیجیتال متعلق به ۱۰ هزار مالیات دهنده دارای بدهی مصادره شود.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، اولین مورد از این نوع مصادره انجام شده است. سازمان مالیاتی آرژانتین درخواستی برای مصادره ثبت کرده و یک قاضی به این نهاد اجازه داده است تا با مصادره وجوه موجود در کیف پول دیجیتال، بدهی‌های انباشته شده کاربر را پرداخت کند. دولت آرژانتین در ابتدا در نظر داشت تا حساب‌های بانکی کاربران دارای بدهی را مسدود کند، اما این اقدام نتیجه مطلوبی نداشت.
منبع:
news.bitcoin.com