Gerdab.IR | گرداب

قانون کریپتو در مجلس سنای برزیل

قانون کریپتو در مجلس سنای برزیل
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

بزرگترین کشور آمریکای جنوبی به زودی ارز دیجیتال را قانون‌مند خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مجلس سنای برزیل قرار است درباره لایحه قانون ارز دیجیتال تصمیم‌گیری کند. این لایحه در کمیته امور اقتصادی در فوریه تصویب شده است که این مسئله احتمال رای آوردن این قانون را در مجلس سنای این کشور افزایش می‌دهد.

پس از این که این قانون توسط مجلس سنا و مجلس نمایندگان این کشور تایید شد، این قانون برای رئیس‌جمهور این کشور جیر بولسونارو فرستاده خواهد شد تا آن را امضا کند. در این قانون آماده است که به دنبال ارائه «خط مشی‌هایی برای استفاده از خدمات سرمایه‌های مجازی» است.

هدف این پروژه محدود کردن فعالیت‌های غیرقانونی همچون پولشویی، فرار مالیاتی و سایر جرائم است. حال قرار است بازار ارز دیجیتال شفاف و قانونی باشد.

سناتور آبرو که نخستین بار این لایحه را در ۲۲ فوریه ارائه کرده بود، در این باره به بلومبرگ گفته است: «وقتی این قانون تایید شد، به‌ طور سریع ارز دیجیتال در اقتصاد، در سوپرمارکت‌ها و خرید و فروش ماشین رواج پیدا خواهد کرد».

برای قانون‌گذاری در این زمینه، مجلس برزیل سه سال کار تحقیقاتی انجام داده است و این لایحه جنبه‌های مختلفی از سرمایه مجازی (VA)، دلال یا صرافی و این که کدام نهاد دولت فدرال مسئول نظارت باشد را بررسی کرده است. در این لایحه سرمایه مجازی به عنوان «بازنمایی دیجیتال از ارزشی که بتواند با ابزار‌های الکترونیکی خرید و فروش و یا منتقل شود و برای انجام پرداخت‌ها یا سرمایه‌گذاری استفاده شود».

برطبق این قانون، دلال ارز دیجیتال یا صرافی یک موسسه حقوقی است که امکان «مشارکت در خدمات مالی» را به افراد ارائه می‌دهد و به تبادل میان سرمایه‌های مجازی و ارز‌های فیات، ارز‌های مجازی با ارز‌های مجازی و اموری از این دست می‌پردازد.

اگر قانون مصوب شود، برزیل تبدیل به بزرگترین کشور آمریکای لاتین می‌شود که در این حوزه قانون‌گذاری کرده است. معروف‌ترین کشور آمریکای جنوبی در حوزه ارز دیجیتال، السالوادور است که رئیس جمهور آن نجیب بوکله در سال اخیر با جاه‌طلبی‌های خود برای استفاده از بیتکوین به عنوان ارز قانونی کشور مطرح شده است.

قانونی شدن ارز دیجیتال ممکن است مزایای غیرقابل انتظاری نیز به همراه داشته باشد. به‌طور مثال در السالوادور صنعت گردشگری بعد از پذیرش بیتکوین، شاهد رشد ۳۰ درصدی بوده است.

منبع: کوین تلگراف