Gerdab.IR | گرداب

هشدار بانک مرکزی پرو درباره خطرات ارز‌های دیجیتال

هشدار بانک مرکزی پرو درباره خطرات ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

رئیس بانک مرکزی پرو، ضمن اشاره به نوسانات ارز‌های دیجیتال، اشاره کرد که رمزارز‌ها تاثیر مخربی بر روی محیط زیست دارند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به نقل از کوین تلگراف، خولیو ولاردو، رئیس بانک مرکزی پرو به تازگی از دیدگاه‌های این نهاد بانکی درباره ارز‌های دیجیتال پرده برداشت. این مقام مسئول بیان کرده است که این عناصر جدید اقتصادی، نسبت به ارز‌های فیات، دارای ضعف‌ها و معایبی هستند.

او در درجه نخست به در نوسان بودن قیمت بیتکوین و سایر رمزارز‌ها اشاره کرد و گفت آنها: «سرمایه‌های مالی بسیار پر تغییری هستند». او همچنین توضیح داد که بخشی از جذابیت آن‌ها برای افراد و تاجران همین ریسک سرمایه‌گذاری است.

از نظر او یکی از دلایل این نوسانات زیاد این است که این سرمایه‌ها از ارزشمندی ذاتی برخوردار نیستند. او توضیح داد که به خاطر این مسئله «افراد ممکن است دیگر علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نداشته باشند و سپس قیمت کاملا کاهش پیدا کند».

او همچنین اضافه کرد که دغدغه‌های محیط زیستی درباره استفاده از رمزارز‌ها نیز وجود دارد و گفت که این به خاطر حجم زیاد برق مصرفی دستگاه‌های آن‌ها اتفاق می‌‎افتد.

«مشکلی که رمزارز‌ها اکنون دارند، تغییرات آب و هوایی است. این حوزه به کمترین شکل ممکن سازگار با محیط زیست است. ادامه دادن به استخراج بیتکوین به معنی مصرف برق در اندازه یک کشور متوسط خواهد بود. این میزان بسیار بالایی است».

ولاردو همچنین گزارشی درباره فعالیت‌های بانک مرکزی پرو در راه طراحی ارز دیجیتال ملی خود ارائه کرد. او گفت که این بانک بر روی سندی کار می‌کند تا در طی یک ماه و نیم آینده، بعد از ملاقات با بانک مرکزی هند و صندوق بین‌المللی پول، آن را به مجلس ارائه کند.

پرو از جمله کشور‌هایی است که در زمینه رمزارز‌ها بسیار محتاطانه عمل می‌کند و به دنبال توسعه ارز ملی دیجیتال خود است. این نهاد مسئول پیش از این اعلام کرده بود که بانک مرکزی پرو مشغول کار بر روی ارز دیجیتال ملی متمرکز برای پرداخت‌ها است. همچنین یک قانون برای رگولاتوری تراکنش‌های رمزارز‌ها و اقدامات صرافی‌ها چند ماه پیش ارائه شده است.