Gerdab.IR | گرداب

کلمبیا کاربران کریپتو را موظف به ارائه گزارش می‌کند

کلمبیا کاربران کریپتو را موظف به ارائه گزارش می‌کند
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

کلمبیا به تازگی قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع کرده است تا مانع از انجام فعالیت‌های غیرقانونی از طریق رمزارز‌ها شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، دولت کلمبیا با وضع مقررات جدیدی صرافی‌ها و کاربران را مجبور کرده است تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال را به سازمان نظارت بر مبارزه با پولشویی در کلمبیا گزارش دهند.

این تراکنش‌ها باید از یک سیستم گزارش آنلاین گزارش شوند و صرافی‌های کریپتو باید به‌طور دوره‌ای  تراکنش‌های مشکوک انجام شده توسط کاربران را گزارش دهند.

برطبق این مقررات جدید کاربران و صرافی‌ها موظف هستند تراکنش‌های ارز دیجیتالی که از مقدار معینی فراتر می‌روند را گزارش کنند. برطبق این قانون که مصوبه 314 نام گرفته موظف می‌سازد که تراکنش‌های ارز دیجیتال بیش از 150 دلار و یا تراکنش‌های ترکیبی با چندین توکن که ارزش آنها از 450 دلار بیشتر است، باید به UIAF سازمان ناظر مبارزه با پولشویی در کلمبیا گزارش شود.

ابتدای ماه آوریل زمان اجرایی شدن این قانون است که به دنبال اعمال نظارت بیشتر بر دارایی‌های رمزنگاری شده در کشور و جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های تامین مالی تروریسم است.

در این مصوبه آمده است که : بعضی از دارایی‌های مجاز شرایطی را ایجاد کرده‌اند که مداخله UIAF ضروری است است، تا جایی که اگرچه این اقدامات به خودی خود غیرقانونی نیستند، اما به دلیل ناشناس بودن ممکن است به فعالیت‌های غیرقانونی اختصاص داده شوند.

کلمبیا کاربران کریپتو را موظف به ارائه گزارش می‌کند
صرافی‌ها همچنین باید گزارشی از تراکنش‌های مشکوک ارائه کنند و فهرست مفصلی از تراکنش‌های غیرعادی و کاربرانی که آن‌ها را انجام داده‌اند به UIAF ارائه دهند.

این قانون همچنین مجازات‌هایی را برای صرافی‌ها و افرادی که از این خط مشی پیروی نمی‌کنند تعیین کرده است. در صورت شناسایی موارد پولشویی در فعالیت‌ها، کاربران متخلف بایدجریمه بپردازند و صرافی‌ها در صورتی که در امر نظارت کوتاهی کرده‌اند نیز مقصر شناخته می‌شوند.

منبع:news.bitcoin