Gerdab.IR | گرداب

اردن به دنبال طراحی ارز دیجیتال ملی

اردن به دنبال طراحی ارز دیجیتال ملی
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

بانک مرکزی اردن اعلام کرده که این کشور در حال بررسی امکان راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مدیرعامل بانک مرکزی اردن اعلام کرده که این نهاد در حال بررسی امکان راه‌اندازی ارز دیجیتال قانونی است که با ارز رسمی کشور پیوند خورده باشد. او همچنین ذکر کرد که ممکن است پس از آن که قانون‌گذاری انجام شود، خرید و فروش رمزارز‌ها در اردن مجاز شود.

امروزه دولت‌های زیادی مسئله ارز دیجیتال بانک مرکزی (CDBC) را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهند. اردن نیز به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتالی در ارتباط با واحد پولی این کشور یعنی دینار اردن است.

عادل الشرکس مدیر بانک مرکزی اردن بر ضرورت ایجاد یک چارچوب قانونی برای رمزارز‌ها نیز تاکید کرده است. این گفته‌های عادل الشرکس که در طی یک نشست پیرامون ارز‌های دیجیتال مطرح شد، به خصوص به این خاطر اهمیت پیدا می‌کند که این اتفاق پس از این رخ می‌دهد که رئیس کمیته اقتصاد و سرمایه‌گذاری مجلس اردن، خیر ابوسلیک، در همین نشست پیرامون خطرات تجارت رمزارز‌ها هشدار داده بود.

اردن در حال حاضر خرید و فروش رمزارز‌ها را ممنوع اعلام کرده است. در همین نشست مدیر بانک مرکزی اردن به توضیح پیرامون دلیل این مسئله پرداخت. او گفت که چین و چهار کشور عرب دیگر نیز خرید و فروش رمزارز‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند. الشرکس بیان کرد که اردن خرید و فروش رمزارز‌ها را ممنوع اعلام کرده است تا از شهروندان خود حفاظت کند که در طرح‌های کلاهبرداری سرمایه‌گذاری نکنند. او، اما اعلام کرد که این کشور طرح‌هایی برای ارائه یک ارز دیجیتال ملی دارد و مطالعات در دست انجام است.

هدف ساخت یک ارز دیجیتال قانونی متصل به دینار اردن است. او همچنین اعلام کرده که «در آینده ممکن است خرید و فروش رمزارز‌ها مجاز شود، به شرط این که قانون گذاری انجام شود».

منبع: news.Bitcoin