Gerdab.IR | گرداب

جامائیکا به دنبال ارز دیجیتال ملی

جامائیکا به دنبال ارز دیجیتال ملی
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰

بانک مرکزی جامائیکا با اعلام موفقیت در پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی، از برنامه‌های آتی خود برای سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش گرداب، بانک مرکزی جامائیکا قرار است تا ارز دیجیتال خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ عرضه کند. به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی جامائیکا، پس از انجام آزمایشات اولیه ارز دیجیتال بانک مرکزی در ماه مارس ۲۰۲۱، بانک مرکزی جامائیکا دوره آزمایشی هشت ماهه را در روز جمعه ۱۰ دی (۳۱ دسامبر ۲۰۲۱) به پایان رساند.

به عنوان بخشی از آزمایش، بانک مرکزی ارز دیجیتال خود به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار جامائیکا (۱.۵ میلیون دلار آمریکا) برای صدور به مؤسسات و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت مجاز در نهم آگوست ۲۰۲۱ تولید کرد. سپس بانک مرکزی، ارز دیجیتال به ارزش یک میلیون دلار جامائیکا (۶۵۰۰ دلار آمریکا) برای کارکنان بخش بانکی بانک مرکزی جامائیکا صادر کرد.

در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱، این بانک هم‌چنین ارز دیجیتال بانک مرکزی به ارزش ۵ میلیون دلار جامائیکا (۳۲۰۰۰ دلار آمریکا) برای بانک تجاری ملی (NCB) که یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی در جامائیکاست، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، بانک تجاری ملی اولین ارائه دهنده کیف پول در دوره آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی بود که به ۵۷ مشتری، ۴ تاجر و ۵۳ مصرف‌کننده، خدمات‌رسانی کرد. مشتریان در دسامبر ۲۰۲۱ طی یک رویداد برگزار شده زیر نظر بانک تجاری ملی توانستند تراکنش‌های مستقیم یک به یک و نقدی انجام دهند.جامائیکا به دنبال ارز دیجیتال ملی

 

بانک مرکزی جامائیکا اکنون قصد دارد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ارز دیجیتال خود را به طور سراسری عرضه کند و دو ارائه دهنده کیف پول جدید اضافه کند.

این ارائه‌دهندگان قبلا آزمایش شبیه‌سازی مجازی را انجام داده‌اند و به زودی می‌توانند ارز دیجیتال بانک مرکزی را از بانک مرکزی جامائیکا سفارش دهند و بین مشتریان خود توزیع کنند. بانک مرکزی هم‌چنین قصد دارد تا امکان انجام تراکنش بین مشتریان کیف پول‌های مختلف را آزمایش کند.

همان‌طور که قبلا گزارش شده بود، بانک مرکزی جامائیکا شرکت امنیتی رمزارز ایرلندی به نام ای‌کارنسی مینت (eCurrency Mint) را به عنوان ارائه دهنده فناوری پروژه ارز دیجیتال خود در ماه مارس ۲۰۲۱ انتخاب کرده بود. این شرکت به راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی در کشور‌های دیگر از جمله سنگال کمک کرده است. بانک مرکزی پیش از این در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ از شرکت‌های فناوری برای همکاری در پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی دعوت کرده بود.

منبع:
cointelegraph