Gerdab.IR | گرداب

شروع به کار نسخه آزمایشی کیف پول یوآن دیجیتال چین

شروع به کار نسخه آزمایشی کیف پول یوآن دیجیتال چین
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰

نسخه آزمایشی e-CNY، کیف پول موبایل یوآن دیجیتال در اپ‌استورهای اندروید و iOS در چین قرار گرفت. بر اساس توئیتی که بلاک‌بیتز منتشر کرده، کاربران در چین حالا می‌توانند نسخه‌ای را دانلود کنند که امکان مدیریت کیف پول شخصی را به آن‌ها داده و همچنین دارای خدمات صرافی و گردش حساب است.

به گزارش گرداب، نسخه آزمایشی e-CNY، کیف پول موبایل یوآن دیجیتال در اپ‌استور‌های اندروید و iOS در چین قرار گرفت. بر اساس توئیتی که بلاک‌بیتز منتشر کرده، کاربران در چین حالا می‌توانند نسخه‌ای را دانلود کنند که امکان مدیریت کیف پول شخصی را به آن‌ها داده و همچنین دارای خدمات صرافی و گردش حساب است.

موسسه تحقیقاتی ارز دیجیتال چین بانک مرکزی تیم توسعه‌دهنده اپلیکیشن e-CNY بوده است. برای دانلود نسخه آزمایشی و فعال کردن کیف پول، کاربران باید به صورت فیزیکی در یکی از ۱۱ منطقه شنژن، سوژو، ژیانگ‌آن، چنگ‌دو، شانگهای، های‌نان، چانگ‌شا، شی‌آن، کینگ‌دائو، دالیان و منطقه المپیک زمستانی حضور داشته باشند.

یوآن دیجیتال یا ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، نوعی ارز دیجیتال است که توسط دولت ملی منتشر و کنترل می‌شود.

در حالی که بسیاری از کشور‌های دنیا در حال تحقیقات روی تکنولوژی‌های جدید حوزه بلاکچین هستند، دولت چین در حال اماده کردن شرایط برای استفاده عمومی از ارز دیجیتال بانک مرکزی است.

در آوریل ۲۰۲۰، بانک مرکزی چین اعلام کرده بود که یوآن دیجیتال می‌تواند حین المپیک زمستانی پکن در سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار بگیرد. این ادعا بعد‌ها موجب حیرت سناتور‌های آمریکایی شد. آن‌ها گفتند که شرکت‌کنندگان آمریکایی حاضر در این مسابقات نباید از این ارز استفاده کنند.