Gerdab.IR | گرداب

پاکستانی‌ها ۲۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند

پاکستانی‌ها ۲۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰

رئیس انجمن محلی پاکستان از دولت این کشور خواست تا مانند هند قوانینی برای بیت کوین تنظیم کند.

به گزارش گرداب - نصیر حیات ماگون، رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان، اظهار داشت که شهروندان پاکستانی دارای ارز دیجیتال به ارزش ۲۰ میلیارد دلار هستند. طی یک کنفرانس خبری، رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان از دولت خواست تا مانند هند محدودیت‌هایی را در زمینه ارز دیجیتال اعمال کند.

طبق گزارشات منتشر شده در ماه اکتبر ۲۰۲۱، میزان پذیرش ارز دیجیتال در پاکستان به شدت افزایش یافته است. در لیست میزان پذیرش رمزارز‌ها در سطح جهانی، پاکستان بعد از ویتنام و هند در رتبه سوم قرار دارد. این رتبه‌بندی بر اساس سه معیار است: ارزش رمزارز‌های معامله شده در زنجیره، ارزش خرده فروشی منتقل شده در زنجیره و حجم مبادلات.

پاکستانی‌ها ۲۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند

در روز چهارشنبه ۲۸ مهر (۲۰ اکتبر ۲۰۲۱)، بالاترین نهاد قضایی ایالت سند پاکستان از دولت خواست تا مقرراتی برای ارز دیجیتال تنظیم کند.

دادگاه عالی سند به نهاد‌های دولتی از جمله وزارت قانون و فناوری اطلاعات دستور داد تا با تنظیم‌کنندگانی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان و بانک مرکزی برای ایجاد مقررات در زمینه رمزارز‌ها ظرف سه ماه همکاری کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان از ماه نوامبر ۲۰۲۰ سعی در ایجاد قوانینی در حوزه رمزارز‌ها داشته است. به غیر از مقررات مربوط به ارز دیجیتال، رئیس بانک مرکزی پاکستان، رضا باقر، اظهار داشت که در حال بررسی احتمال ارائه ارز دیجیتال بانک مرکزی است.
منبع:
cointelegraph