Gerdab.IR | گرداب

۹۰ درصد همه بیتکوین‌ها استخراج شده‌‎اند

۹۰ درصد همه بیتکوین‌ها استخراج شده‌‎اند
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰

طبق داده‌های جدید به دست آمده، ۹۰ درصد از بیت کوین‌ها استخراج شده‌اند و استخراج مابقی بیت کوین‌ها کمی بیش‌تر طول خواهد کشید.

به گزارش گرداب - بعد از گذشت یک سال و نیم از آخرین هاوینگ بیت کوین، ۹۰ درصد از حداکثر عرضه کل بیت کوین استخراج شده است. داده‌های فعلی نشان می‌دهد که بیت کوین‌های در گردش تا روز دوشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر ۲۰۲۱) به ۱۸.۸۹۹ میلیون رسیده است که این یعنی فقط ۱۰% از بیت کوین‌ها برای استخراج باقی مانده‌اند.

در حالی که استخراج ۹۰% اولیه بیت کوین‌ها حدود ۱۲ سال طول کشیده است، استخراج ۱۰% باقی مانده مدت بیش‌تری طول خواهد کشید.

خالق ناشناس بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، سقف بیت کوین را ۲۱ میلیون سکه تنظیم کرده است. این مقدار در کد منبع بیت کوین نوشته شده است و نود‌های (Node) شبکه طبق آن عمل می‌کنند. سقف بیت کوین تأثیر زیادی روی ارزش آن به عنوان یک ابزار برای سرمایه‌گذاری و یک ارز می‌گذارد.

۹۰ درصد همه بیتکوین‌ها استخراج شده‌‎اند

طبق بررسی‌های انجام شده، از الان ۱۱۹ سال طول می‌کشد تا فرآیند استخراج بیت کوین تکمیل شود و آن هم به دلیل هاوینگ که هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد و روی سرعت تولید بیت کوین جدید اثر می‌گذارد. از آن‌جایی که بلاکچین بیت کوین فقط بیت کوین‌های جدید را به عنوان پاداشی برای استخراج‌کنندگان که بلاک‌های جدید را تأیید می‌کنند ایجاد می‌کند، با وقوع هاوینگ، بیت کوین کم‌تری تولید می‌شود، زیرا گردش کلی کوین‌ها روز به روز بیش‌تر می‌شود.

از ماه مه ۲۰۲۰، استخراج‌کنندگان به ازای هر بلاک جدیدی که تأیید کردند، ۶.۲۵ بیت کوین دریافت کردند. با هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴، این مقدار به ۳.۱۲۵ بیت کوین به ازای هر بلاک کاهش خواهد یافت.

تا سال ۲۰۴۰، پاداش تأیید بلاک جدید به کم‌تر از ۰.۲ بیت کوین کاهش یافته و فقط ۸۰۰۰۰ بیت کوین از کل ۲۱ میلیون بیت کوین باقی خواهد ماند. استخراج آخرین بیت کوین حدود ۴۰ سال طول خواهد کشید. قیمت بیت کوین در اوایل هفته به بیش از ۵۰۰۰۰ دلار به دلیل نزدیک شدن به پایان سال رسید که این مقدار تقریبا ۳۰% کم‌تر از بالاترین حد خود (۶۸۷۸۹ دلار) در روز چهاشنبه ۱۹ آبان (۱۰ نوامبر ۲۰۲۱) است.

منبع:
cointelegraph