Gerdab.IR | گرداب

۰.۰۱ درصد مالکان بیتکوین ۲۷ درصد تمام بیتکوین در گردش را در اختیار دارند

۰.۰۱ درصد مالکان بیتکوین ۲۷ درصد تمام بیتکوین در گردش را در اختیار دارند
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰

ثروتمندترین گروه مالکان بیتکوین سرمایه بیشتری را در بیتکوین دارا هستند تا میزان دلاری که ثروتمندترین خانوار‌های آمریکایی در اختیار دارند.

به گزارش گرداب - بر طبق یک مطالعه جدید کمتر از یک درصد از ثروتمندترین مالکان بیتکوین، ٍ ظاهرا بیش از یک چهارم کل بیتکوین در گردش را در اختیار دارند.

اداره ملی پژوهش‌های اقتصادی، یک سازمان پژوهشی غیرانتقاعی خصوصی در آمریکا، به تازگی مطالعه‌ای را منتشر کرد که ادعا می‌کند با بررسی ۱۰ هزار سرمایه‌گذار بیتکوین یا ۰.۰۱ درصد از تمام مالکان بیتکوین، دارای ۵ میلیون بیتکوین (BTC) یا به عبارت دیگر ۲۷ درصد از تمام ۱۸.۹ میلیون پول در گردش بیتکوین هستند.

به گزارش وال استریت ژورنال حجم بیتکوینی که توسط ۱ درصد بالایی مالکان بیتکوین نگهداری می‌شود، معادل با ۲۳۲ میلیارد دلار است. این گزارش که توسط استاد دانشگاه ام آی تی آنتونت شوآر و استاد مدرسه اقتصاد لندن ایگور ماکاروف انجام گرفته بود، در نظر داشت تا نشان دهد بیتکوین آنقدر هم که به نظر می‌رسد،غیرمتمرکز نیست. شوآر در اینباره گفته است:«با وجود این که ۱۴ سال است بیتکوین حضور دارد و غلو در مورد آن باز تکرار شده است، با این حال همچنان مسئله این است که دارای یک اکوسیستم کاملا متمرکز است».

۰.۰۱ درصد مالکان بیتکوین ۲۷ درصد تمام بیتکوین در گردش را در اختیار دارند

به گزارش وال استریت ژورنال، این گروه یک درصدی سهمشان از بیتکوین بیشتر از سهم ثروتمندترین خانوار‌های آمریکایی از دلار است. با ارجاع به فدرال رزرو ایالات متحده، این گزارش تاکید می‌کند که ۱% از ثروتمندترین خانوار‌های آمریکایی حدود یک سوم همه سرمایه در این کشور را در اختیار دارند.

گزارش اخیر ممکن است برای علاقمندان کریپتو هشداردهنده باشد. زیرا که یکی از اصلی‌ترین دفاعیات از بیتکوین تبلیغ این مسئله است که غیرمتمرکز بودن مهم‌ترین ویژگی بیتکوین است.

به گزارش ماتی گرینسپان، موسس بنیاد کوانتوم اکونومیکس، بسیاری از بیتکوین در گردش توسط ساتوشی ناکاموتو، سازنده ناشناس بیتکوین نگهداری می‌شود: «سکه‌های ساتوشی به تنهایی حدود ۵ درصد می‌شود.

با گذشت زمان، مالیکت بیتکوین به‌گونه‌ای طراحی شده است که بیشتر توزیع شود. اما ارز‌های فیات گرایش به برعکس این دارند».

شایان ذکر است که بسیاری از این بیتکوین در گردش ظاهراً توسط کسی اداره نمی‌شود و احتمالا برای همیشه از دست رفته باشد. به گزارش موسسه بیمه کریپتو کوین‌کاور (Coincover) حدود ۴ میلیون بیتکوین به خاطر عدم دسترسی از دسترس خارج شده است.

منبع: کوین تلگراف