Gerdab.IR | گرداب

برنامه مقامات تایلندی برای پذیرش رمزارز در این کشور

برنامه مقامات تایلندی برای پذیرش رمزارز در این کشور
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰

تایلند قصد دارد برای جذب سرمایه‌گذاران رمزارز و تقویت صنعت گردشگری، به یک کشور پذیرنده رمزارز تبدیل شود. مقامات این کشور‌امیدوارند تا با این اقدام، بخشی از ۸۰ میلیارد دلار درآمد از دست رفته از صنعت گردشگری به دلیل شیوع کووید-۱۹ را جبران کنند.

به گزارش گرداب - رئیس اداره گردشگری تایلند، یوتاساک سوپاسورن، اعلام کرد که مقامات این کشور در تلاش هستند تا گردشگران بتوانند به راحتی از رمزارز استفاده کنند. اگر گردشگران بتوانند تا رمزارز‌های خود را در تایلند بدون نیاز به مبادله یا پرداخت مالیات به دولت خرج کنند، برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

زمینه لازم برای اجرای این برنامه تا قبل از برگشتن وضعیت سفر‌ها به حالت عادی در سراسر جهان، ایجاد خواهد شد. در حال حاضر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند، بانک مرکزی تایلند و بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال این کشور در حال بررسی امکان اجرای چنین برنامه‌ای هستند.

سوپاسورن افزود که واحد جدیدی برای رسیدگی به صدور توکن‌های رمزارزی خود، ایجاد کیف پول و ایجاد اکوسیستم گردشگری جدید تشکیل خواهد شد. تایلند در حال حاضر ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتر را به عنوان رمزارز قانونی به رسمیت نمی‌شناسد.

برنامه مقامات تایلندی برای پذیرش رمزارز در این کشور

در سال ۲۰۱۹، تقریبا ۴۰ میلیون گردشگر از تایلند بازدید کردند و این کشور از این طریق، بیش از ۶۰ میلیارد دلار درآمد داشته است. با این حال، به دلیل شیوع کووید-۱۹، مرز‌های این کشور بیش از یک سال بسته بودند و اخیرا اجازه ورود به کشور فقط به مسافران واکسینه شده داده شده است.

طبق اظهارات یوتاساک، تایلند می‌تواند با جذب نصف گردشگرانی که در سال ۲۰۱۹ به این کشور آمده بودند، حدود ۸۰% از درآمد گردشگری خود قبل از شیوع کووید-۱۹ را جبران کند و آن هم تنها با جذب اشخاصی مانند راسل کرو و یا تیم کوک.

او پیش‌بینی می‌کند که صنعت گردشگری تایلند تا سال ۲۰۲۴ به حالت عادی خود بازگردد. مقامات نیز امیدوارند که حداقل ۱۰% از گردشگران دارای رمزارز به تایلند سفر کنند. رئیس اداره گردشگری تایلند می‌گوید که ارز دیجیتال، آینده‌ساز است و تایلند نیز باید در جهت پذیرش آن حرکت کند.

منبع:
news.bitcoin