Gerdab.IR | گرداب

افتتاح اولین شهر بیت کوین در السالوادور

افتتاح اولین شهر بیت کوین در السالوادور
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰

رئیس جمهور السالوادر، نائب بوکله، در ادامه‌ی پذیرش بیت کوین به عنوان پول رایج، به تازگی از راه‌اندازی شهر بیت کوین خبر داده است.

به گزارش گرداب، نائب بوکله اشاره کرده است که در این شهر آموزش دیجیتالی و تکنولوژی خواهیم داشت و تمام انرژی آن به وسیله انرژی زمین گرمایی (Geothermal) تامین خواهد شد.

بوکله هم‌چنین اشاره کرده است که این شهر شامل مناطق سکونتی، مراکز خرید، رستوران‌ها و یک بندر خواهد بود که همه‌ی آن‌ها به وسیله بیت کوین اداره خواهند شد.

السالوادور هم‌چنان پیشرو در پذیرش بیت کوین است و اخیرا رئیس جمهور این کشور، نایب بوکله، خبر از راه‌اندازی شهر بیت کوینی داده است که در ابتدا با یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین، تأمین مالی خواهد شد. بوکله این خبر را اولین بار در کنفرانس هفته بیت کوین السالوادور اعلام کرده بود.

هدف از برگزاری این کنفرانس، جشن گرفتن پذیرش بیت کوین به عنوان ارز اصلی در کشور و افزایش مشارکت شهروندان بود.

بوکله گفت: «در شهر بیت کوین، آموزش دیجیتالی راه‌اندازی خواهیم کرد. انرژی مورد نیاز کل شهر از انرژی زمین گرمایی تأمین خواهد شد و سیستم حمل و نقل کارآمدتر و پایدارتری ایجاد خواهیم کرد».

در توسعه شهر بیت کوین، شرکت‌های رمزارز محبوب از جمله صرافی ارز دیجیتال بیت‌فینکس و بلاک‌استریم، مشارکت فعال خواهند داشت.

افتتاح اولین شهر بیت کوین در السالوادور

به گفته مدیر ارشد فناوری شرکت بیت‌فینکس، این صرافی از طرح شهر بیت کوین السالوادور با راه‌اندازی پلتفرم اوراق بهادار برای نگهداری اوراق قرضه بیت کوین حمایت خواهد کرد.

آن‌طور که رئیس جمهور بوکله درباره این شهر جدید توضیح داده است، مشخص می‌شود که این شهر دارای مناطق مسکونی، مراکز خرید، رستوران‌ها، بندر و هر چیزی که مربوط به بیت کوین باشد، است.

ساکنان این شهر فقط مشمول مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد که از این مالیات برای پرداخت اوراق شهرداری، هزینه زیرساخت‌های عمومی و حفظ و پایداری شهر استفاده خواهد شد.

افسر ارشد امنیت شرکت بلاک‌استریم نیز اظهار داشت که با همکاری بیت‌فینکس، هیچ مشکلی برای تأمین یک میلیارد اوراق قرضه نخواهند داشت. او هم‌چنین اضافه کرد شهروندانی که اوراق قرضه بیت کوین به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار دارند، سرمایه آن‌ها به مدت پنج سال از گردش جهانی خارج خواهد شد.

در اوایل ماه نوامبر ۲۰۲۱، بوکله اعلام کرد که سود به دست آمده از بیت کوین برای ساخت ۲۰ مدرسه جدید استفاده خواهد شد. در اواسط ماه اکتبر ۲۰۲۱ نیز دولت السالوادور، ۴ میلیون دلار از سود به دست آمده از بیت کوین را برای ساختن یک دامپزشکی جدید در پایتخت این کشور، سرمایه‌گذاری کرد.
منبع:
cointelegraph