Gerdab.IR | گرداب

کسب درآمد ۱۹۰ میلیون دلاری از استخراج بیت کوین در لائوس

کسب درآمد ۱۹۰ میلیون دلاری از استخراج بیت کوین در لائوس
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، کشور لائوس در سال ۲۰۲۲، ۱۹۰ میلیون دلار از استخراج بیت کوین درآمد کسب خواهد کرد و طبق گزارش‌ها، دولت قصد دارد تا از این درآمد حاصله در برنامه‌هایی که در اولویت هستند استفاده کند.

به گزارش گرداب- لائوس، کشوری در جنوب شرقی آسیاست که بین تایلند و ویتنام قرار دارد. طبق گفته وزیر دارایی، این مبلغ، بخش قابل‌توجهی از پیش‌بینی ۲.۸ میلیارد دلاری درآمد داخلی این کشور در سال آینده را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس این گزارش‌ها، دولت لائوس قصد دارد تا از درآمد حاصل از استخراج بیت کوین در برنامه‌هایی که در اولویت قرار دارند استفاده کند.

این برنامه‌ها شامل افزایش کمک هزینه‌های حمایتی برای پوشش هزینه‌های زندگی مقامات و پرسنل نیروی امنیتی، پرداخت هزینه‌های مربوط به اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ و پرداخت بدهی‌هاست.

در مجموع، انتظار می‌رود تا دولت لائوس در سال ۲۰۲۲، حدود سه میلیارد و سیصد و شصت میلیون دلار هزینه کند که این مقدار ۱۸.۱۴ درصد از تولیدات ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

چندی پیش، قانون‌گذاران به شش شرکت مجوز اجرای برنامه آزمایشی برای استخراج و معامله بیت کوین در لائوس را دادند. با این حال، بانک مرکزی این کشور معمولا نسبت به بیت کوین و ارز دیجیتال موضع منفی داشته است. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر گروهی از بانک‌ها و قانون‌گذاران در لائوس در تلاش هستند تا پیش‌نویس قوانین مربوط به استخراج و معاملات بیت کوین را ارائه دهند.

فقیرترین کشور جنوب شرقی آسیا، که از سال ۱۹۵۰ تحت حاکمیت کمونیستی قرار دارد، در تلاش است از طریق سد‌های برق آبی خود که مقدار فراوانی برق ارزان تولید می‌کنند، سرمایه تولید کند. از این نیروی تولیدی مازاد، برای استخراج ارز‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

منبع:
Bitcoin Magazine