Gerdab.IR | گرداب

امکان انجام معاملات رمزارز برای شهروندان توسط بانک بین‌المللی استرالیا

امکان انجام معاملات رمزارز برای شهروندان توسط بانک بین‌المللی استرالیا
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰

بانک بین‌المللی استرالیا اعلام کرد که یک اپلیکیشن بانکی از این به بعد از ده نوع رمزارز از جمله بیت کوین، اتر، بیت کوین کَش و لایت کوین پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش گرداب - بانک بین‌المللی استرالیا قصد دارد تا با راه‌اندازی خدمات مربوط به ارز‌های دیجیتال در یک اپلیکشن، امکان انجام معاملات رمزارزی را برای شش میلیون و پانصد هزار کاربر این برنامه ایجاد کند.

به این ترتیب، بانک بین‌المللی استرالیا، به اولین بانک در کشور تبدیل خواهد شد که از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. مدیر شرکت استرالیا بلاکچین نیز گفته است که با این وضع، سه بانک بزرگ دیگر در استرالیا از جمله بانک ملی استرالیا، گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند و بانک وستپک نیز به زودی از رمزارز پشتیبانی خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، بانک بین‌المللی استرالیا برای راه‌اندازی سرویس خدمات رمزارزی خود با صرافی ارز دیجیتال جمینی (Gemini) و شرکت Chainalysis همکاری کرده است. این بانک قبل از ارائه خدمات به طور کامل در سال ۲۰۲۲، نسخه آزمایشی را برای تعداد محدودی از مشتریان در هفته‌های آینده راه‌اندازی خواهد کرد.
کارولین بولر، مدیرعامل صرافی BTC Markets می‌گوید که اقدام بانک بین‌المللی استرالیا نشانگر این است که دیگر استرالیا در زمینه ارز دیجیتال از دیگر کشور‌ها عقب نیست و به زودی در جایگاه بالاتری در سطح جهانی قرار خواهد گرفت.

دیو آبنر، رئیس توسعه تجارت جهانی در صرافی جمینی نیز اظهار داشت که همکاری با بانک بین‌المللی استرالیا، افتخار بزرگی برای این صرافی بوده و امیدوار است که نتیجه این همکاری باعث ایجاد استاندارد جدیدی برای بانک‌ها و پلتفرم‌های مالی در استرالیا و سراسر جهان باشد.

هرچند همه از این همکاری راضی نبودند. آدریان پرزلوزنی، مدیرعامل یک صرافی رمزارز استرالیایی، نارضایتی خود از همکاری بانک بین‌المللی استرالیا با یک شرکت خارجی ابراز کرد.

طبق گزارش مربوط به پانزدهم اکتبر ۲۰۲۱، شکایت ثبت شده توسط آلن فلین در دادگاه مدنی و اداری مبنی بر بسته شدن حساب بانکی او در گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، حل و فصل شد. آلن فلین، صراف رمزارز ساکن در کانبرا است که حساب بانکی او به دلیل شغلش، بسته شده بود.

گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند، تمام اتهامات را رد کرد، اما به آلن فلین فرصتی دیگر برای باز کردن حساب بانکی داد. آلن فلین، پرونده مشابهی را علیه بانک وستپک نیز دارد که هنوز به نتیجه نرسیده است. او می‌گوید که تغییرات زیادی در فضای رمزارز استرالیا در حال ایجاد است و امیدوار است که به حق و حقوق خود برسد.
منبع:
cointelegraph