Gerdab.IR | گرداب

پرو ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

پرو ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰

بانک مرکزی پرو مانند سایر اقتصاد‌های دنیا به دنبال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است.

به گزارش گرداب - بانک مرکزی پرو مانند سایر اقتصاد‌های دنیا به دنبال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. رئیس این بانک خولیو ولارده (Julio Velarde) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ارز دیجیتال بانک مرکزی برای استفاده اصلی در پرداخت‌ها طراحی خواهد شد. هرچند که او همچنین اظهار داشت که اکنون به خاطر بی‌ثباتی در بازار بهترین زمان برای عرضه این ارز نیست.

خولیو ولارده رئیس بانک مرکزی پرو اعلام کرد که این نهاد از پیش بر روی ساخت ارز دیجیتال ملی کار کرده است. این بیانیه هفته گذشته در طی ۵۹ مین نشست سالانه مدیران بانکی این کشور مطرح شد.

او در این نشست اعلام کرد که ساخت چنین ارزی در جهان دیجیتالی آینده یک ضرورت است. او تاکید کرده است:«ما بر روی ارز دیجیتال کار کرده‌ایم. ما با بانک‌های مرکزی متعددی پروژه‌هایی داریم، از قبیل هندوستان، سنگاپور، هنگ کنگ و مانند بسیاری از بانک‌های مرکزی، چنین فکر می‌کنیم که ارز دیجیتال قرار است بر آینده حکمفرمایی کند».

در حالی که ارز دیجیتال همچنین در دوران نخست توسعه خود به سر می‌برد، از نظر رئیس بانک مرکزی پرو، این مسئله آن را در دسته‌ای یکسان با سایر اقتصاد‌های در این اندازه قرار می‌دهد. اما مکزیک و برزیل پیش از این در این حوزه بیشتر ورود کرده‌اند.

طراحی رمزارز پرو به نظر می‌رسد متمرکز شده است بر کمک به بخش پرداخت‌ها که این حوزه به نظر ولارده در دوره هشت ساله کاملا متحول خواهد شد. با این کار این کشور به دنبال پیشرفت در این حوزه به همراه سایر کشور‌ها می‌باشد.

ولارده تایید کرده است که پرو از منابع لازم برای کامل کردن این پروژه در حال حاضر برخوردار نیست و باید با خطراتی که چنین پروژه‌ای برای اقتصاد پرو به بار خواهد آورد، روبرو شد. او همچنین تاکید کرده است که کنون زمان مناسبی برای دنبال کردن این هدف نیست.

این بیانیه بسیاری از عاملان اقتصادی در این کشور را شگفت‌زده کرده است، زیرا که پرو به عنوان کشوری که رویکردی دوستانه در نسبت با رمزارز‌ها داشته باشد، شناخته نمی‌شود. این کشور هنوز در اقدامات اولیه پیرامون پذیرش کریپتو قرار دارد و هیچ چارچوب قانونی برای پشتیبانی از رمزارز‌ها در حال حاضر در این کشور وجود ندارد.

به کار گرفتن رمزارز بانک مرکزی چیزی است که کشور‌هایی مانند چین نیز از پیش دنبال کرده‌اند؛ این در حالی است که تعدادی از کشور‌ها از جمله ال‌سالوادور تصمیم گرفته است که از فرایندی به‌طور بنیادی متفاوتی این مسیر را طی کند و بیتکوین را به عنوان ارز قانونی به رسمیت شناخته است.

منبع: Bitcoin.com