Gerdab.IR | گرداب

روسیه؛ نیمی از سرمایه‌گذاران خرد از کریپتو برای پوشش ریسک استفاده می‌کنند

روسیه؛ نیمی از سرمایه‌گذاران خرد از کریپتو برای پوشش ریسک استفاده می‌کنند
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰

بیتکوین محبوب‌ترین رمزارز ماه اخیر در روسیه بوده است و بعد از آن تتر و لایتکوین در این کشور پرطرفدارند.

به گزارش گرداب - برطبق پیمایش جدیدی که انجام شده است، تقریباً نیمی از سرمایه‌گذاران خرد در روسیه معتقدند که رمزارز‌هایی مانند بیتکوین (BTC) یک سرمایۀ پوشش ریسک برای درآمد ثابت است.

انتشارات حوزه مالی Investing.com از بیش از ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار خرد اهل روسیه پیمایش انجام داده است تا سرمایه‌گذاری جانشین پرطرفدار در میان آن‌ها را پیدا کند؛ بنابراین پیمایش، حدود ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان رمزارز‌ها را به عنوان یک سرمایه بالقوه دفاعی در نظر داشتند که به ان‌ها اجازه می‌دهد که در مقابل خطرات مالی در زمان‌های بحران بتوانند خطر را کنترل کنند و ریسک را پوشش دهند.

سرمایه‌گذاران خرد روسیه رمزارز‌ها را بیش از املاک و مستغلات می‌پسندند و تنها ۳۷ درصد از پاسخ‌دهندگان خرید ملک را به عنوان یک ابزار موثر سرمایه‌گذاری قلمداد کرده‌اند.

بنا بر گفته آناستاسیا کوشلوا، مسئول بخش روسیه این سایت، املاک و مستغلات به‌طور تاریخی سرمایه پوششی اصلی در روسیه بوده است. او تاکید کرده است که رمزارز‌ها به عنوان بزرگترین ترند سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ مطرح شده‌اند و آن‌ها از سایر سرمایه‌های سنتی از قبیل خرید ارز‌های خارجی و بازار سهام جلو زده‌اند.

از میان رمزارز‌ها بیتکوین ظاهراً محبوب‌ترین سرمایه‌گذاری جانشین برای شهروندان روسیه است. برطبق مطالعه‌ای از پلتفرم کلان‌داده برند آنالیتیکس (Brand Analytics)، بیتکوین محبوب‌ترین رمزارز ماه اکتبر در روسیه بوده است و از ارز‌های دیگر از جمله تتر (USDT) و لایتکوین (LTC) در زمینه رواج در شبکه اجتماعی جلو زده است.

رمزارز‌ها در سال‌های اخیر در میان سرمایه‌گذاران روسی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و در پیمایشی که سال پیش انجام شده بود، ۷۷ درصد سرمایه‌گذاران روسیه بیتکوین را به طلا ترجیح می‌دهند.
هفته پیش بانک مرکزی روسیه گزارشی پیرامون ثبات مالی منتشر کرد که در آن به نقش در حال افزایش این کشور در بازار جهانی رمزارز‌ها تاکید شده بود.

بانک مرزی روسیه اشاره کرده است که روسیه بر حسب هش ریت بیتکوین در جایگاه سوم در جهان قرار گرفته است و یکی از کشور‌هایی است که بیشترین کاربران را در صرافی بایننس دارد.