Gerdab.IR | گرداب

بانک مرکزی روسیه: تراکنش‌های روبل دیجیتال دارای کارمزد خواهد بود

بانک مرکزی روسیه: تراکنش‌های روبل دیجیتال دارای کارمزد خواهد بود
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰

یکی از نمایندگان بانک مرکزی روسیه، اخیرا اعلام کرده است افرادی که از ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه استفاده می‌کنند، از این به بعد باید برای انجام هر تراکنش هزینه‌ای پرداخت کنند. اما هزینه‌ای که برای روبل دیجیتالی پرداخت می‌شود، قرار نیست بیش‌تر از هزینه‌های پرداخت‌های سریع در کشور باشد.

به گزارش گرداب -کریل پرونین، مدیر بخش فناوری مالی، گفت که بانک مرکزی روسیه در حال برنامه‌ریزی برای اعمال هزینه به ازای تراکنش‌های انجام شده با روبل دیجیتال است و تأکید کرد که این هزینه‌ها، کم‌تر از هزینه‌های اعمال شده برای سایر انواع پرداخت‌های بانکی از جمله سیستم پرداخت سریع خواهد بود.

سیستم پرداخت سریع روسیه در ژانویه ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. شهروندان از طریق این سیستم می‌توانند با داشتن شماره تلفن، پول ارسال کنند و با کد QR هزینه کالا‌ها و خدمات را پرداخت کنند.

انتقال پول تا سقف صدهزار روبل در هر ماه (تقریبا ۱۳۵۰ دلار) رایگان است، اما برای انتقال ۱۵۰۰ روبل بیش‌تر از این مقدار، ۰.۵% کارمزد تعلق می‌گیرد. دولت روسیه هنوز در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی است. قرار است تا روبل دیجیتال به شکل یک کد منحصر به‌فرد در بیاید، در یک کیف پول دیجیتالی خاص ذخیره و مانند پول نقد و پول بانکی به یک ابزار پرداختی ثابت تبدیل شود.

بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۱۸، بررسی‌هایی درباره روبل دیجیتال انجام داد و در سال ۲۰۲۰ امکان راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی را بررسی کرد. در آوریل ۲۰۲۱، طرح‌ها و نقشه‌ها برای روبل دیجیتال منتشر شد. بانک مرکزی روسیه قصد دارد نمونه اولیه پلتفرم روبل دیجیتال را تا دسامبر ۲۰۲۱ تکمیل کرده و در ژانویه ۲۰۲۲ آن را آزمایش کند.

رئیس بانک مرکزی، الویرا نابیولینا، اخیرا اعلام کرد که روبل دیجیتال جایگزین مناسبی برای رمزارز‌ها و استیبل کوین‌های مبتنی بر فیات خواهد بود و امکان انجام پرداخت‌ها با هزینه کم و قابل اعتماد برای شهروندان فراهم خواهد شد.

منبع:
news.bitcoin