Gerdab.IR | گرداب

آغاز تحقیقات در روسیه پیرامون محتوای غیراخلاقی در نتفلیکس

آغاز تحقیقات در روسیه پیرامون محتوای غیراخلاقی در نتفلیکس
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰

اگر در این بررسی ثابت شود که شرکت نتفلیکس از قوانین تخطی کرده است، جریمه و تعلیق در انتظارش خواهد بود.

به گزارش گرداب - مقامات روسیه در حال بررسی تخلف احتمالی شرکت نتفلیکس هستند. این اتفاق پس از آن می‌افتد که دادستان حمایت از خانواده روسیه، این شرکت را به نقض قوانین «تبلیغات همجنس‌گرایی» متهم کرد. دادستان اعلام کرده است که بعضی از محتوای نتفلیکس مضامین غیراخلاقی دارند که در این پلتفرم برای بالای ۱۶ سال مناسب تعریف شده‌اند.

طبق قوانین روسیه هر نوع تبلیغات روابط جنسی غیر معمول برای زیر هجده سال غیرقانونی است. پیش از این خانواده‌های روسی نیز از این مسئله شکایت کرده بودند.

وزارت امور داخلی اعلام کرده است که به این شکایات رسیدگی خواهد کرد. اگر مشخص شود که نتفلیکس قانون را زیر پا گذاشته است، ممکن است با جریمه‌ای یک میلیون دلاری (حدود ۱۳ هزار دلار) روبرو شود. مهم‌تر از این جریمه، اما این است که خطر تعلیق موقتی این پلتفرم را تهدید خواهد کرد.

منبعی از نتفلیکس، اما اعلام کرده است که این شرکت هیچ محتوای مربوط به گرایش‌های جنسی نامعمول را برای افراد بالای ۱۶ سال قرار نداده است. روزنامه روسی ودوموستی همچنین اعلام کرده است که مقامات روسیه احتمالا سرویس‌های استریم که فیلم و سریال‌های دارای صحنه‌هایی از انحرافات جنسی را در منابع خود داشته باشند، مسدود خواهند کرد.

روسیه در سال‌های اخیر در سطح وسیعی به دنبال قاعده‌مند کردن فعالیت شرکت‌های بزرگ فناوری در این کشور بوده است. در هفتۀ اخیر مقامات روسی اعلام کرده‌اند که شرکت‌های اپل، متا (شرکت مادر فیسبوک)، تیک‌تاک، تلگرام و توییتر و باید تا پایان سال در این کشور نمایندگان و دفاتری داشته باشند و گرنه از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.