Gerdab.IR | گرداب

تاکید وزارت خزانه‌داری آمریکا به لزوم تصویب مقررات جدید برای استیبل کوین

تاکید وزارت خزانه‌داری آمریکا به لزوم تصویب مقررات جدید برای استیبل کوین
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰

نلی لیانگ، مقام حاضر در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «اگر کنگره قانونی برای تنظیم استیبل کوین تصویب نکند، تنظیم‌کنندگان در چارچوب اختیارات خود اقدام خواهند کرد».

به گزارش گرداب - وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز جمعه 26 آذر (17 دسامبر 2021) اشاره‌ای به قوانین جدید درباره استیبل کوین‌ها کرد. معاون وزیر خزانه‌داری در امور مالی داخلی، نلی لیانگ، اظهار داشت که سرمایه‌گذاران در صورت استفاده از استیبل کوین‌ها، ریسک بزرگی را متحمل می‌شوند.

طبق گزارش شورای نظارت بر ثبات مالی در مورد استیبل کوین‌ها در ماه نوامبر ۲۰۲۱، مقام ارشد نظارت مالی خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت که اگر کنگره قانونی تصویب نکند، تنظیم‌کنندگان از اختیاراتی که دارند استفاده خواهند کرد. اختیارات وزارت خزانه‌داری محدود است زیرا اجرای مقررات مربوط به استیبل کوین‌ها بدون حمایت یک مرجع تحت دستور کنگره امکان‌پذیر نیست.

تتر که بزرگ‌ترین استیبل کوین با ارزش بازاری بیش از ۷۵ میلیارد دلار است، چندین بار مورد بازرسی قرار گرفته است.

در گزارش اخیر منتشر شده در ماه مارس سال ۲۰۲۱، مور کیمن که یک شبکه حسابداری است، ‌تأیید کرد که توکن‌های استیبل کوین تتر را به طور کامل پشتیبانی می‌کند. با این حال، استفاده گسترده از آن هم‌چنان نگرانی‌هایی را برای قانون‌گذاران ایجاد کرده است.

تنظیم‌کنندگان می‌گویند که فعالیت سرمایه‌گذاران با استیبل کوین می‌تواند در بازار نوسان ایجاد کند و به این ترتیب بر بازار‌های مالی سنتی تأثیر بگذارد. در نتیجه افرادی مانند مارک کوبان انتظار داشتند تا در سال ۲۰۲۱، مقرراتی در رابطه با استیبل کوین‌ها تصویب شود. اظهارات لیانگ نشان می‌دهد که بین کنگره و وزارت خزانه‌داری اختلافاتی وجود دارد. شورای نظارت بر ثبات مالی در گزارش خود در ماه نوامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد در صورتی که کنگره قانونی تصویب نکند، این شورا به تنهایی اقداماتی را برای رسیدگی به استیبل کوین‌ها در پیش خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که لیانگ با رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، هم عقیده باشد. پاول در جلسه کمیته بازار فدرال که در روز چهارشنبه 24 آذر (15 دسامبر) تشکیل شده بود اظهار داشت که استیبل کوین‌ها در صورتی که درست تنظیم شوند می‌توانند مفید و کارآمد باشند.

با این حال، کنگره هم‌چنان اختلاف نظر دارد. سناتور الیزابت وارن از ماساچوست می‌گوید: «استیبل کوین‌ها برای مصرف‌کنندگان و اقتصاد خطراتی دارند. آن‌ها از دیفای، جایی که مصرف‌کنندگان از کلاهبرداری در‌امان نیستند، پشتیبانی می‌کنند. تنظیم‌کنندگان باید قبل از این که دیر شود، اقدام کنند». در مقابل، سناتور پت تومی از پنسیلوانیا از استیبل کوین به عنوان فناوری جدیدی که فرصت‌های خوبی همچون پرداخت سریع و دسترسی گسترده به سیستم پرداخت را ایجاد می‌کند و قابلیت برنامه‌ریزی شدن را دارد یاد می‌کند.

طرفداران بیت کوین و ارز‌های دیجیتال به طور کلی بر این باورند که دیگر برای اجرای مقررات در فضای استیبل کوین دیر شده است. الکس گلادشتاین که مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر است نیز در توییتی از استیبل کوین به عنوان پلی به آینده یاد کرد که باعث گسترش پذیرش بیت کوین می‌شود.
منبع:
cointelegraph