Gerdab.IR | گرداب

افزایش محبوبیت ارز دیجیتال در روسیه

افزایش محبوبیت ارز دیجیتال در روسیه
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰

بازار ارز دیجیتال در روسیه در حال گسترش است. بر اساس تخمین‌های زده شده، شهروندان روسی تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد دلار در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش گرداب - یکی از مقامات عالی رتبه دومای دولتی بدون اشاره به بازه زمانی اعلام کرد که شهروندان روسی ۵ تریلیون از فیات ملی خود (بیش از ۶۷.۵ میلیارد دلار) را با ارز دیجیتال مبادله کرده‌اند. آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی روسیه در جلسه استماع در مجلس سفلی پارلمان روسیه در روز دوشنبه ۲۹ آذر (۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) گفت که طبق برخی از گزارش‌ها، پنج تریلیون روبل در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری شده است.

بیت کوین و ارز‌های مشابه هنوز به طور جامع در روسیه تنظیم نشده‌اند. در اوایل سال ۲۰۲۱، قوانینی برای بعضی از فعالیت‌ها در زمینه رمزارز مانند ارائه سکه معرفی شد، اما فعلا استخراج سکه و مالیات مربوط به آن خارج از محدوده قوانین روسیه است. آکساکوف گفت که بازار رمزارز مورد توجه سرمایه‌گذاران از جمله شهروندان معمولی قرار گرفته است و زمان آن رسیده تا مقامات دولتی تصمیمی در این باره بگیرند. به نظر او باید هر چه زودتر قوانین لازم برای ممنوع یا محدود کردن رمزارز (در صورت نیاز) تصویب شود.

طبق گزارش رسانه‌ها، نهاد‌های دولتی روسیه دیدگاه‌های متفاوتی درباره چگونگی اعمال مقررات برای ارز دیجیتال دارند. آکساکوف اعلام کرد که در حال بررسی رویکرد‌های مختلف از جمله اعلام ممنوعیت کلی یا قانونی کردن سرمایه‌گذاری و تجارت رمزارز هستند. فرماندار الویرا نابیولینا در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که نباید از زیرساخت‌های مالی روسیه برای تسهیل تراکنش‌های رمزارز استفاده شود. در ماه اکتبر ۲۰۲۱ نیز معاون وزیر دارایی به نام الکسی مویزف اظهار داشت که دولت روسیه قرار نیست دنباله‌رو چین باشد و شهروندانش را از خرید ارز دیجیتال یا نگهداری آن در کیف پول‌های رمزارز خارجی منع کند.

طبق برآورد‌هایی که بانک مرکزی روسیه انجام داده است، حجم سالانه تراکنش‌های ارز دیجیتال در روسیه به حدود ۵ میلیارد دلار می‌رسد و این نهاد هشدار داده است که عملیات مربوط به ارز دیجیتال تهدیدی برای ثبات مالی و سرمایه‌گذاران کشور خواهد بود.
منبع:
news.bitcoin