Gerdab.IR | گرداب

گسترش شیوه پرداخت حقوق به صورت رمزارز

گسترش شیوه پرداخت حقوق به صورت رمزارز
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰

میزان پذیرش رمزارز در حال گسترش است و نسل جدید ترجیح می‌دهد تا حقوق خود را بصورت ارز دیجیتال دریافت کند.

به گزارش گرداب - بعضی از ورزشکاران و سیاست‌مداران در اوایل سال ۲۰۲۱ به دلیل دریافت حقوق خود بصورت رمزارز، تیتر یک خبر‌ها شدند. اکنون برای جذب نیروی کار جوان، شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند تا حقوق کارکنان را با رمزارز پرداخت کنند.

CNBC در مقاله اخیری که منتشر کرد به دو شرایط متفاوت از استعداد‌های جوان که به صورت رمزارز حقوق دریافت می‌کنند پرداخت. یک دانشجو به نام استفان گریتس و یک هنرمند به نام تیانا براون تصمیم گرفته بودند تا حقوق خود را به صورت ارز دیجیتال دریافت کنند. گریتس به طور پاره‌وقت در یک شرکت استارتاپ فناوری کار می‌کند در حالی که براون در ازای دریافت اتریوم هنر دیجیتالی می‌فروشد.

به گفته گریتس، به دلیل تغییر قیمت رمزارز، او بیش‌تر از آن چه که به صورت نقدی دریافت می‌کرده درآمد داشته است. با این حال، قیمت همیشه نوسان دارد و گاهی با پایین آمدن آن، ضرر می‌بیند. اما از آن‌جایی که مخارج خود را با سایر منابع درآمد خود پوشش می‌دهد، رمزارز خود را سرمایه‌گذاری می‌داند. در همین حال، براون ۲۹ ساله هنر دیجیتالی در پلتفرم رریبل (Rarible) می‌فروشد و در ازای آن اتریوم دریافت می‌کند. براون خوش‌بین است و به نظر او در درازمدت نتایج بهتری دریافت خواهد کرد. او می‌گوید که گویی از این راه برای هنری که ارائه می‌دهد مجوز دریافت می‌کند بنابراین اگر کسی از هنر او استفاده کند، براون درصدی کسب می‌کند.

تنها در سال ۲۰۲۱، طبق بسیاری از گزارش‌ها، ورزشکاران حقوق خود را با رمزارز دریافت می‌کنند. در ماه آگوست ۲۰۲۱، لیونل مسی بعد از بستن قراردادش با پاری سن ژرمن، هدایای طرفداران خود را به صورت رمزارز دریافت کرد.

در ماه نوامبر ۲۰۲۱، بازیکنان لیگ ملی فوتبال مانند اودل بکهام جونیور و آرون راجرز نیز حقوق خود را به این طریق دریافت کردند. بکهام گفت که تمایل دارد تا حقوق خود را به طور کامل بصورت بیت کوین دریافت کند و راجرز تصمیم گرفت تا فقط بخشی از حقوق خود را به صورت بیت کوین دریافت کند. علاوه بر این، سه سیاست‌مدار آمریکایی نیز اعلام کردند که ترجیح می‌دهند تا حقوق خود را به صورت بیت کوین دریافت کنند.

شهردار میامی فرانسیس سوارز، شهردار منتخب نیویورک اریک آدامز و شهردار تامپا جین کاستور گفتند که حقوق خود را به صورت بیت کوین دریافت خواهند کرد.

در ماه نوامبر ۲۰۲۱، طبق گزارش لینکدین (LinkedIn)، میزان شغل‌های مرتبط با رمزارز از ماه آگوست ۲۰۲۰ تا آن زمان ۶۰۰% افزایش داشته است. علاوه بر این، شرکت‌های مالی بزرگ نیز پاداش‌های بزرگی را برای جذب استعداد‌ها در زمینه رمزارز در نظر گرفته‌اند. شرکت Johnson Associates گزارش کرد که میزان حقوق پرداختی در بخش‌های مرتبط با رمزارز ۲۰-۳۰% بیش‌تر از سایر بخش‌هاست.

اما هم‌چنان احتمال بروز اشکالاتی نیز وجود دارد؛ برای مثال زمانی که کارفرما از کارمند خود بخواهد تا وجه پرداخت شده را به او برگرداند. یک کارمند ناشناس طی نامه‌ای به MarketWatch The Moneyist نوشت که او حقوق خود را برای کار قراردادی به صورت رمزارز دریافت کرده است. بعد از آن، ارزش آن توکن ۷۰۰% افزایش یافته و مدیرعامل شرکت طی ایمیلی از او خواسته است تا رمزارز‌ها را برگرداند و در ازای آن حقوق خود را به دلار دریافت کند.
منبع:
cointelegraph