Gerdab.IR | گرداب

امکان خرید ملک با بیت کوین در کلمبیا

امکان خرید ملک با بیت کوین در کلمبیا
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰

یک پلتفرم خریدوفروش املاک و مستغلات در کلمبیا به کاربران اجازه می‌دهد با بیت کوین صاحب ملک شوند.

به گزارش گرداب، یک پلتفرم املاک و مستغلات کلمبیایی به کاربران امکان خرید ملک با بیت کوین را می‌دهد. این پلتفرم که لاهاوس (La Haus) نام دارد، پرداخت با بیت کوین را برای یک پروژه جدید املاکی در سانتا مارتا به نام شهر Natura تبلیغ می‌کند. این مکان کم‌تر از ۲۰۰ متر از سواحل کلمبیا فاصله دارد و ساخت این مجموعه تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید. این پلتفرم در حال گسترش است، زیرا قبلا چنین سرویسی در مکزیک ایجاد شده بود.

این پلتفرم با سرویس پرداخت اپن‌نود (OpenNode) همکاری می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بسته به نیاز خریدار، از طریق شبکه لایتنینگ یا درون زنجیره‌ای برای املاک پرداخت کنند. خریدار می‌تواند به طور کامل و یا قسمتی از هزینه را با بیت کوین پرداخت کند و باقی‌مانده را با روش سنتی پرداخت کند. ارزش هر آپارتمان تقریبا ۲.۱۹ بیت کوین یا ۴۰۰ میلیون پزوی کلمبیاست.

امکان خرید ملک با بیت کوین در کلمبیا

این اولین باری نیست که پلتفرم لاهاوس از پرداخت ارز دیجیتال در این حوزه استفاده می‌کند. در ماه نوامبر ۲۰۲۱، این شرکت شروع به پذیرش بیت کوین برای توسعه مسکن در پلایا دل کارمن (Playa del Carmen) مکزیک کرد. در آن زمان، لاهاوس اعلام کرد که قصد دارد تا این نوع پرداخت را برای تمام املاک فهرست شده در پلتفرم خود اجرایی کند.

رودریگو سانچز ریوس، رئیس و یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم لاهاوس، گفت: «به نظر ما، بیت کوین به ارز ذخیره‌ای برای آینده تبدیل خواهد شد. در هر صورت، ما یک شرکت فناوری هستیم و طبیعی است که در این نوع فناوری پیش‌گام باشیم».

در هر حال، موضوع بیت کوین به عنوان یک روش پرداختی برای شرکت‌های املاک و مستغلات به دلیل تنظیم و اجرای مقررات می‌تواند پیچیده باشد. در آمریکا، بیت کوین را می‌توان دارایی در نظر گرفت به طوری که هرگونه درآمد یا ضرر ناشی از فروش دارایی، مربوط به مالیات بر سود سرمایه می‌شود. خرید املاک و مستغلات با ارز دیجیتال و خرید آپارتمان در ونزوئلا با استیبل کوین تتر هم‌چنان ادامه دارد.
منبع:
news.bitcoin