Gerdab.IR | گرداب

رشد دیفای و توکن‌های غیرقابل معاوضه در سال اخیر

رشد دیفای و توکن‌های غیرقابل معاوضه در سال اخیر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

کاربران جدیدی که با پروتکل‌های دیفای ارتباط برقرار می‌کنند، به احتمال زیاد جذب بازدهی ثابت و بدون مشکل این بخش می‌شوند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، یک پلتفرم آماری و آنالیزگر ارز‌های دیجیتال و بلاکچین، گزارشی درباره رشد امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. در این گزارش به چگونگی رشد دیفای و گسترش زمینه برای مشارکت زنجیره‌های جدید پرداخته شد. توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) نیز در سال ۲۰۲۱ مورد توجه قرار گرفتند و کیف پول‌های جدید زیادی به خاطر آن رشد و گسترش یافتند.

عنوان این گزارش گزارش وضعیت صنعت رمزارز در سال ۲۰۲۱ است و نشان می‌دهد که دیفای چقدر رشد کرده و توکن‌های غیرقابل معاوضه به بخش مهمی از صنعت رمزارز تبدیل شده اند که صنایع مختلف و هم‌چنین افراد مشهور نیز به آن گرایش پیدا کرده‌اند.

در رابطه با دیفای، این پلتفرم آماری تخمین می‌زند که رشد بازار نسبت به سال ۲۰۲۰، ۱۱۲۰% بوده است. در حالی که اتریوم ۷۰% از بخش دیفای را به خود اختصاص داده بود، ناتوانی رمزارز در مقیاس‌پذیری باعث شد تا راه‌حل‌های جدیدی ارائه شوند. به ترتیب دو زنجیره BSC و پالیگان در اوج خود از اتریوم با ۱۳۴۵% و ۷۶۰% پیشی گرفتند.

رشد دیفای و توکن‌های غیرقابل معاوضه در سال اخیر

به همین ترتیب، میزان فعالیت در پلتفرم‌های سولانا و آوالانچ به سطح قابل توجهی رسید. وقتی صحبت از فعالیت پروتکل می‌شود، آوه و یونی سواپ دو پروتکلی بودند که رشد قابل توجهی را ثبت کردند و لیدو شاهد مشارکت نهنگ‌های بزرگ اتریوم (افراد یا سازمان‌هایی که مقدار زیادی رمزارز خاص در اختیار دارند) بود.

یکی دیگر از پدیده‌های قابل توجه در سال ۲۰۲۱، رشد بازار ان‌اف‌تی بود. با بودن پروژه‌هایی مانند Cryptopunks و Boar Yacht Ape Club، توکن‌های غیرقابل معاوضه توجه افراد مشهوری از جمله استفن کری و جی‌زی را به خود جلب کردند. داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که بازار ان‌اف‌تی در طی سال ۲۰۲۱ به سرعت رشد کرده و دو بار به اوج خود رسیده است.

بالاترین میزان معامله مربوط به پنج‌شنبه ۲۸ مرداد (۲۹ آگوست ۲۰۲۱) می‌شود که شاهد فروش ۱۳۲ هزار اتریوم به ارزش ۴۲۲ میلیون دلار بود. بازار ان‌اف‌تی، فروش ۴.۶ میلیون اتریوم به ارزش ۱۷ میلیارد دلار را ثبت کرد. طبق گزارش این پلتفرم، ده معامله‌گر برتر ان‌اف‌تی بیش از ۱۸۵ میلیون دلار سود به دست آورده‌اند.

رشد دیفای و توکن‌های غیرقابل معاوضه در سال اخیر

این پلتفرم پیش‌بینی می‌کند که عوامل نام برده شده و داده‌های باکیفیت، استیبل کوین‌های غیرمتمرکز، مقررات دولتی و نوآوری توکن‌های غیرقابل معاوضه در سال ۲۰۲۲ نیز به رشد و توسعه بازار دیفای کمک خواهد کرد.
منبع:
news.bitcoin