Gerdab.IR | گرداب

لایحه جدید کنگره آمریکا برای تنظیم استیبل‌کوین‌ها

لایحه جدید کنگره آمریکا برای تنظیم استیبل‌کوین‌ها
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

در لایحه جدید استیبل کوین‌های قانونی با برچسب «واجد شرایط» مشخص می‌شوند و از مزایای قانونی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، جاش گاتهایمر نماینده نیوجرسی و عضو کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از لایحه جدیدی رونمایی کرده است که در آن به نهاد‌های آمریکایی امکان داده می‌شود به‌گونه‌ای مشابه با ارز‌های رسمی بر استیبل کوین‌ها نظارت کنند.

در پیش‌نویس این لایحه که «قانون نوآوری و حمایت از استیبل کوین‌ها ۲۰۲۲» نام دارد، پیشنهاد شده است که استیبل کوین‌ها توسط نهاد‌های مالی و بانک‌های مربوطه بررسی شوند و آن دسته که دارای ویژگی‌های لازم باشند، با برچسب «استیبل کوین واجد شرایط» مشخص شوند. برطبق این تعریف استیبل کوین‌های واجد شرایط برطبق قانون نه اوراق قرضه و نه اموال منقول تلقی می‌شوند.

در صورتی که استیبل‌کوین‌ها از سوی نهاد‌های غیربانکی ارائه شوند، این قانون آن‌ها را موظف می‌کند که باید شرایط تبدیل توکن‌های آن‌ها به دلار آمریکا فراهم باشد. به گفته گاتهایمر هدف از این قانون حفاظت از دارندگان استیبل کوین‌ها از خطرات سیستماتیک و کلاهبرداری است.

لایحه جدید کنگره آمریکا برای تنظیم استیبل‌کوین‌ها

او می‌گوید:«گسترش رمزارز‌ها ارزش بالقوه زیادی می‌تواند برای اقتصاد ما داشته باشد. اما برای این که رمزارز‌ها در ایالات متحده رشد کنند و نه کشور‌های دیگر، ما باید جهت‌دهی بیشتری انجام دهیم و بازاری فراهم کنیم تا نوآوری را تقویت کنیم و از مصرف‌کنندگان حمایت کنیم. ما نباید مانع از نوآوری در بازار رمزارز‌ها شویم. ما باید مطمئن شویم که اقدامات امنیتی مناسب را استفاده کرده‌ایم و اطمینان حاصل کنیم که ملت ما نیروی پیشرو در فناوری اقتصادی خواهد بود».

اداره نظارت ارزی طی این قانون از قدرت قانون‌گذاری و تعیین معیار‌ها و پیش‌نیاز‌ها برای عرضه استیبل کوین‌ها برخوردار خواهد بود. برطبق قانون کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی، اما از ارزیابی استیل کوین‌های غیر واجد شرایط و سایر رمزارز‌ها منع نشده‌اند.

نمایندگانی از گروه‌های مدافع رمزارز‌ها در آمریکا از جمله اتحادیه بلاکچین و شورای اقتصاد دیجیتال حمایت خود از این قانون را اعلام کرده‌اند. تینا بیکر تیلور، مسئول سیاست‌های شورای اقتصاد به خاطر متمایز کردن استیبل کوین‌های شناخته شده و تازه وارد‌ها و همچنین به خاطر ارائه چارچوب قانونی شفاف در آمریکا از این قانون ستایش کرده است.

اگر این قانون هم از سوی مجلس نمایندگان و هم مجلس سنا تایید شود و توسط رئیس‌جمهور آمریکا امضا شود، این قانون از سال آینده اجرایی خواهد شد. کمیته بانکی سنا نیز در در روز سه‌شنبه جلسه استماعی خواهد داشت که در آن گزارش کارگروه ویژه ریاست‌جمهوری درباره بازار‌های مالی را ارزیابی خواهد کرد.

منبع:
کوین تلگراف