Gerdab.IR | گرداب

پیشی گرفتن میزان عرضه یو اس دی کوین از تتر در شبکه اتریوم

پیشی گرفتن میزان عرضه یو اس دی کوین از تتر در شبکه اتریوم
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

بازار استیبل کوین در نتیجه رشد یو اس دی کوین (USDC) در بلاکچین اتریوم دستخوش تغییراتی شده است. مجموع عرضه یو اس دی کوین در بلاکچین اتریوم از تتر پیشی گرفته است و تتر را برای اولین بار در جایگاه دوم شبکه اتریوم قرار داده است.

به گزارش گرداب، طبق گزارش جدید، یو اس دی کوین هم اکنون با پیشی گرفتن از تتر، به بزرگ‌ترین استیبل کوین در زنجیره اتریوم تبدیل شده است.

استیبل کوین‌ها، نوعی ارز دیجیتال با قیمت ثابت هستند که قیمت آن‌ها بر اساس یک دارایی دیگر مثل پول فیات (دلار، پوند و غیره) تعیین می‌شود. به همین دلیل و همان‌طور که از نام‌شان پیداست، این سکه‌ها آن‌چنان دچار نوسان نمی‌شوند.

با این حال ارزش آن‌ها ثابت نیست و بالا یا پایین شدن ارزش فیات بر روی ارزش استیبل کوین مستقیماً تأثیرگذار است در بسیاری از بلاکچین‌ها می‌توان این نوع سکه‌ها را ساخت و عرضه کرد، اما زنجیره اتریوم از مدت‌ها قبل، این ویژگی را داشته و به همین دلیل محبوب بوده است.

تتر و یو اس دی کوین دو استیبل کوین بزرگ و محبوب در بازار کنونی هستند. هرچند میزان عرضه یو اس دی کوین از تتر در شبکه اتریوم پیشی گرفته است، اما تتر به طور کلی هم‌چنان بزرگ‌ترین توکن فیات محسوب می‌شود. طی سال ۲۰۲۱، میزان عرضه یو اس دی کوین نسبت به تتر سه برابر شد. تأمین مالی غیرمتمرکز (DeFi)، اصلی‌ترین عامل رشد این ارز دیجیتال بوده است.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، احتمالا یو اس دی کوین هم‌چنان از تتر پیشی خواهد گرفت تا به بزرگ‌ترین استیبل کوین در سال ۲۰۲۲ تبدیل شود، زیرا رشد آن اخیرا بسیار سریع بوده است.

استیبل کوین‌های متمرکز تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی در حال حاضر سه گزینه برتر از انواع خود هستند، با این حال استیبل کوین‌های غیرمتمرکز بسیاری در حال رشد و توسعه هستند.
منبع: newsbtc