Gerdab.IR | گرداب

هنگ کنگ به دنبال نظارت بر ذخایر استیبل‌کوین‌ها

هنگ کنگ به دنبال نظارت بر ذخایر استیبل‌کوین‌ها
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰

بانک مرکزی هنگ کنگ از متولیان استیبل‌کوین‌های جهانی خواسته است که نظرات خود را درباره مقررات پیشنهادی این بانک ارائه دهند.

به گزارش گرداب به نقل از کوین تلگراف، بانک مرکزی هنگ کنگ، نهاد مالی هنگ کنگ (HKMA) به دنبال نظارت بر عرضه استیبل‌کوین‌ها و مدیریت ذخایر آنهاست.

بانک مرکزی این کشور یادداشتی را در روز چهارشنبه منتشر کرده است که درباره این که رمزارز‌ها و استیبل‌کوین‌ها چگونه باید در این کشور دارای مقررات شوند، صحبت می‌کند.

در این یادداشت ۳-۴ صفحه‌ای، بانک مرکزی هنگ کنگ توجه بسیار زیادی به «پرداخت‌های مرتبط با استیبل‌کوین‌ها» انجام می‌دهد و اشاره می‌کند که سرمایه بازار همه استیبل‌کوین‌ها در ماه دسامبر (آذر) به ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده بود، رقمی که ۵ درصد کل بازار کریپتو را شامل می‌شود.

این قانون‌گذار همچنین اعلام کرده است که همه استیل‌کوین‌های موجود «تقریبا سرمایه‌محور و از پیش وابسته» به دلار آمریکا هستند، از جمله استیبل‌کوین‌هایی، چون تتر (USDT) و یو‌اس‌دی کوین (USDC). در این بیانیه آمده است:

«توسعه سریع سرمایه‌های کریپتو و علی‌الخصوص استیبل‌کوین‌ها، موضوعی است که در انجمن‌های قانون‌گذاری بین‌المللی مشتاقانه مورد توجه قرار گرفته است، زیرا که خطرات احتمالی در رابطه با پایداری و ثبات مالی و پولی را نشان می‌دهد».

برای این که به طور موثر این خطرات برطرف شود، بانک مرکزی هنگ کنگ هشت جهت اصلی سیاست‌گذاری مشخص کرده است و پیشنهاد کرده که به تنها رگولاتوری تبدیل شود که به نظارت بر عرضه استیبل‌کوین‌ها و مدیریت ذخایر آن‌ها بپردازد. بانک هنگ کنگی همچنین می‌خواهد تراکنش‌های استیبل‌کوین‌ها را قانون‌مند سازد، فرایند تایید آنها، انبار کلید‌های خصوصی و اجرای تراکنش‌ها را به عهده بگیرد.

«ما بازیگران فعلی یا آینده در حوزه استیبل‌کوین‌ها را تشویق می‌کنیم که به این یادداشت پاسخ دهند و دیدگاه‌های مرتبط خود را به ما ارائه دهند تا بتوانیم بازخورد مناسبی داشته باشیم وقتی که چارچوب قانونی را صورت‌بندی می‌کنیم». بانک مرکزی هنگ کنگ انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۳ این قوانین خود را نهایی کند.

هنگ کنگ تنها کشوری نیست که نگران خطرات احتمالی استیبل‌کویین‌هاست و به دنبال قانونمند کردن این صنعت است. در ماه‌های اخیر کارگروه در نهاد ریاست جمهوری آمریکا نیز گزارشی پیرامون خطرات استیبل‌کوین‌ها منتشر کرد.

متعاقبا وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در ماه دسامبر اشاره به قانونی جدید با محوریت استیبل‌کوین‌ها کرده است.